اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای شهرداری کرمان خبر داد

بهره‌مندی 60 بانوی قالیباف کرمانی از بیمه

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای جان جهان شهرداری کرمان گفت: 60 نفر از بانوان هنرجوی رشته‌های قالیبافی و گلیم‌بافی کرمان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 60 بانوی قالیباف کرمانی از بیمه

حجت‌الاسلام علی حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش قالیبافی و گلیم‌بافی‌ در فرهنگسرای جان جهان شهرداری کرمان اظهار داشت: برپایی این دوره‌های آموزشی موجب احیا و رونق یافتن این هنر می‌شود.

وی افزود: تاکنون 60 نفر از بانوان شرکت کننده در این دوره‌ها زیر پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌ و تعدادی نیز در نوبت هستند.

حسنی با اشاره به استقبال خوب مردم از این دوره‌های آموزشی تصریح کرد: هنرجویان پس از گذراندن این دوره‌ها برای شرکت در آزمون پایان دوره‌ به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان معرفی‌ و در پایان به آنها گواهینامه معتبر اعطا شده و می‌توانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی خاطر‌ نشان کرد: این دوره‌های آموزشی از پاییز سال گذشته آغاز شده و در سال جدید نیز برگزار می‌شود.

حسنی از آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزش کارآفرینی در فرهنگسرای جان‌ جهان شهرداری کرمان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزش کار‌آفرینی با هدف افزایش آگاهی‌، درک و بینش افراد نسبت به کارآفرینی‌، آموزش و ارتقای سطح علمی و مهارت صاحبان مشاغل، جویندگان و سرمایه‌گذاران در این ‌فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها به فرهنگسرای جان جهان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

حسنی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی با همکاری مجتمع آموزشی آرین برپا می‌شوند‌، افزود: در واقع دولت در راستای توانمند‌سازی افراد برای ورود به بازار کار اقدام به برگزاری دوره‌های کارآفرینی کرده که 90 درصد شهریه این دوره‌ها از سوی دولت و 10 درصد نیز توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب دانشگاه و ویژه بانوان و آقایان در سطوح مختلف برپا می‌شود.

حسنی توانمند‌سازی افراد علاقمند به کارآفرینی را از مزایای این دوره‌های آموزشی برشمرد و تصریح کرد: در واقع در این دوره‌های آموزشی، افراد برای ورود به بازار کار آماده شده و می‌آموزند که چگونه ایده‌های مربوط به کسب و کار را پرورانده و کسب و کار جدیدی راه بیندازند و یا کسب و کار خود را توسعه بخشند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها سه ماه هستند، گفت: در پایان دوره از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر کارآفرینی اعطا‌ می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول