اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره جمعیت مامایی استان اصفهان:

وزارت بهداشت در بیمه نشدن ماماها مقصر نیست

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت مامایی استان اصفهان گفت: وزارت بهداشت در بیمه نشدن ماماها مقصر نیست و منتظر تشکیل شورای‌عالی بیمه هستیم.

وزارت بهداشت در بیمه نشدن ماماها مقصر نیست

محبوبه والیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: وزارت بهداشت مخالفتی با بیمه شدن ماماها ندارد و سازمان‌های بیمه‌گر هم در جلسات متعددی که به این منظور تشکیل شده تاکنون اعلام مخالفت نکردند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع بیمه کردن ماماها باید در شورای‌عالی بیمه مطرح شود، افزود: پس از ادغام سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تشکیل شورای‌عالی بیمه نزدیک به یک سال است که به تعویق افتاده است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت مامایی استان اصفهان تصریح کرد: بیمه شدن ماماها نقطه مثبتی است که هم به اقتصاد خانواده‌های بیماران کمک می‌کند هم به نفع ماماهاست.

وی با اشاره به اینکه ماماهایی که دوره طرح نیروی انسانی را بگذرانند، در بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند، اضافه کرد: ماماها لازم است پس از فارغ‌التحصیل شدن از دوران دانشگاهی این طرح را در مناطق محروم کشور بگذرانند که بسته به محرومیت منطقه، زودتر امکان استخدام آنها در مراکز درمانی وجود دارد.

والیانی با بیان اینکه تنها راهکار کاهش بیکاری ماماها گذراندن این طرح است، ادامه داد: در صورتی که ماماها موافقت کنند که طرح مذکور را بگذرانند ضمن کسب تجربه عملی، زودتر به استخدام مراکز درمانی دولتی درمی‌آیند.

وی بیان داشت: با قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جزو سه دانشگاه برتر کشور در زمینه ارائه خدمات عالی ماماها، فرصت دادن نمره به وضعیت ماماها در استان اصفهان را از ما گرفته‌اند و این رتبه خوب دانشگاه مبیِن وضعیت مطلوب ماماها در استان اصفهان است.

به گزارش فارس، این گفته رئیس هیئت مدیره جمعیت مامایی استان اصفهان در حالی مطرح شد و رضایت خود را از وضعیت مطلوب ماماها در استان اصفهان داد که نماینده ماماها در نظام پزشکی استان اصفهان به سختی نمره 10 را به وضعیت کاری و شغلی ماماهای استان اصفهان اعطا کرد.

وی از راه‌اندازی واحدهای تسهیلات زایمان و جذب 800 ماما خبر داد و گفت: ماماهای استان اصفهان توانسته‌اند رتبه اول مامایی را در کشور به خود اختصاص دهند.

والیانی هم‌چنین از ورود مجله پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی به ISI خبر داد و افزود: مقالات و پژوهش‌های ماماهای کشور در کنگره بین‌المللی رتبه اول را کسب کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول