اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌جنوبی:

بیمه عشایر با جدیت باید پیگیری شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌ها و حوادث موجود در مناطق عشایری استان گفت: بیمه عشایری یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیمه عشایر با جدیت باید پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا طاهری عصر امروز در جلسه شورای عشایری خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌ها و حوادث موجود در مناطق عشایری خراسان‌جنوبی بیمه عشایر را یک ضرورت مهم دانست.

وی ادامه داد: با توجه به فراگیر نشدن درست بیمه روستایی عشایری در بین جامعه عشایری باید اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

طاهری ایجاد پستی با عنوان هماهنگ‌کننده برای فروش و بازاریابی محصولات جامعه عشایری را عاملی مؤثر در راستای تولید اشتغال مولد و فروش محصولات و صنایع‌دستی در مناطق عشایری استان عنوان کرد.

*تحصیل 9 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان‌جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تعداد دانش‌آموزان عشایری استان افزود: بیش از 9 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان‌جنوبی مشغول به تحصیل هستند.

حمیدرضا وردی با اشاره به راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: این اداره بنا بر ضرورت و نیاز در سطح استان با 12 پرسنل در محل نهضت سواد آموزی استان در سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی به وجود 15 مجتمع آموزشی عشایر در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد مجتمع آموزشی شامل 212 مدرسه و 520 کلاس درس است که هم اکنون چهار مدرسه شبانه‌روزی عشایری فعال است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر مدارس عشایری سطح استان از تجهیزات بسیار خوبی برخوردار هستند.

واحدیان ابوترابی مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه یادآور شد: در صورت صدور مجوز آمادگی برای احداث جایگاه‌های عرضه سوخت و شرکت‌های سیلندر پراکنی در سکونتگاه‌های رسمی عشایر سطح استان را داریم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول