اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

طرح بیمه حوادث ناشی از گاز اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از اجرای طرح بیمه حوادث ناشی از گاز طبیعی در بخش مشترکان خانگی خبر داد.

طرح بیمه حوادث ناشی از گاز اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا مشایخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بیمه حوادث ناشی از گاز طبیعی در سال‌های گذشته با همکاری یکی از شرکت‌های بیمه‌ای در استان به اجرا درآمد که امسال نیز این طرح اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور تامین پوشش بیمه جانی و مالی مشترکین خانگی گاز طبیعی در مقابل حوادث ناشی از گاز طبیعی اعم از حوادث منجر به انفجار، ‌آتش‌سوزی و مسمومیت‌ها به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه طرح ملی بیمه مشترکین بخش خانگی از بهمن سال 88 در تمام شهرها به اجرا درآمد بیان داشت:  این طرح بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به اجرا درآمده است که گام مهمی در راستای ایجاد رفاه و امنیت روانی مشترکین بوده و در صورت بروز حادثه می‌توانند بخشی از هزینه‌ها را جبران کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه قرارداد بیمه حوادث مشترکین خانگی در قبال حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی در راستای اجرای قانون لایحه بودجه سال 1391 کل کشور فی مابین شرکت ملی گاز ایران و شرکت سهامی بیمه ایران منعقد شده گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده شرکت بیمه ایران متعهد است در قبال حوادث ناشی از گاز طبیعی مبالغ منعقد شده را پرداخت کند.

به گفته وی بر اساس قرارداد منعقد شده مشترکین خانگی روستایی با پرداخت 250 ریال و مشترکین خانگی شهری با پرداخت 500 ریال به ازای هر واحد مسکونی در هر ماه زیر پوشش شرکت سهامی بیمه ایران قرار دارند.

مشایخی ادامه داد: در این توافق پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه 205 میلیون ریال و نقص عضو و از کارافتادگی دائم 101 میلیون ریال است و حداکثر تعهد پرداخت بیمه ایران برای جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از هر حادثه برای هر نفر 355 میلیون ریال است.

وی گفت: پرداخت خسارت مالی به ازای هر واحد مسکونی، مشاعات و اشخاص ثالث در هر حادثه تا مبلغ 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در خسارت‌های فوت مبلغ غرامت در وجه وارث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت توسط شرکت بیمه ایران پرداخت خواهد شد.

به گفته وی اعلام حادثه ناشی از گاز طبیعی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه از سوی مشترکین گاز به شرکت‌های بیمه حداکثر 10 روز تعیین شده است، بنابراین هرگونه حادثه‌ای که ناشی از گاز طبیعی برای مشترکین گاز طبیعی به وجود آید، باید سریعاً در شهرها با تلفن 194 و در روستاها به گازبان همان روستا اطلاع داده شود.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول