اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی:

توجه به ارتقای هویت دینی دغدغه دانشگاه است

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به مسایل فرهنگی و ارتقای هویت دینی از دغدغه‌های دانشگاه است.

توجه به ارتقای هویت دینی دغدغه دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی عصر امروز در همایش «هویت دینی در تمدن اسلام و ایران» با اشاره به اینکه توجه به مسایل فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: امسال در دو واحد دانشگاهی رشت و آستارا در منطقه 17 دو همایش بزرگ از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی و تحکیم ارزش‌های دینی همواره مورد توجه دانشگاه‌ها بوده است، افزود: پرچم فرهنگی باید در دست راست مسئولان دانشگاه‌ها باشد.

این مسئول، با تصریح بر اینکه اگر همکاری بقیه حوزه‌های دانشگاهی نباشد دفتر فرهنگ به تنهایی نمی‌تواند کار فرهنگی انجام دهد، اذعان کرد: برگزاری همایش در راستای ارتقای هویت دینی در جامعه بسیار مهم است زیرا دشمن قصد حمله به ارزش‌های دینی و هویت ما را دارد و آن را نشانه رفته است.

وی به هراس دشمن از گسترش اسلام در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: چهره صهیونیسم‌ها را می‌توان در پس پرده تمام فتنه‌های جهان از جمله اسلام‌ستیزی به وضوح دید زیرا تمام نقشه‌هایی که برای ایجاد فتنه در عالم می‌کشند برای از بین بردن مسلمانان به ویژه شیعیان است.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، شناخت انسان از خود و خدا را همان هویت دینی خواند و اذعان کرد: اگر انسان شناخت درستی از خود و خدای خود داشته باشد دیگر دچار مشکلات جانبی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خودشناسی مقدمه خداشناسی است ابراز کرد: آگاه شدن از اینکه انسان در نگاه الهی چه مقام و منزلتی دارد به او کمک می‌کند تا از تمام مراحل سخت و خطرناک گذر کند.

اقدامی، تزکیه نفس را مقدم بر تعلیم خواند و خاطرنشان کرد: علم به تنهایی هرگز کارساز نیست و زمانی موثر می‌شود که تعهد نیز در کنارش وجود داشته باشد.

وی بر تعلیم و آموزه‌های قرآنی در دوران کودکی تاکید کرد و گفت: باید قرآن را در نوجوانی به فرزندان خود بیاموزیم زیرا ریشه تمام علوم در قرآن است و کسی که قرآن بداند و به آن عمل کند هرگز دچار مشکلات اجتماعی نمی‌شود.

این مسئول، علم و تزکیه را دو بال برای دستیابی به مدارج بالا خواند و متذکر شد: تزکیه و تعهد موجب هدایت علم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در همایش مذکور هویت دینی را مورد تاکید اسلام دانست و افزود: تمدن اسلام بر اساس تمدن دینی شکل گرفته و مبتنی بر آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام سید علی میر ابراهیمی با بیان اینکه نقش دین در تمدن اسلامی دارای اهمیت به‌سزایی است، اذعان کرد: در قرن حاضر که عصر نگرش‌ها و مکاتب دست‌ساز بشری رو به افزایش است بررسی هویت دینی در تمدن اسلامی ضرورت می‌یابد.

وی، با اشاره به بیانات استاد مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» خاطرنشان کرد: 98 درصد مردم ایران مسلمان هستند و به دین اسلام به عنوان یک دین الهی و آلام‌بخش ایمان و تعصب دارند و بیش از 14 قرن این دین امورات شخصی و اجتماعی آنها را در برگرفته است.

این مسئول افزود: برای اسلام همین افتخار بس که ملتی فرهیخته، باهوش و با فرهنگ را شیفته احکام خود کرده است.

دبیر همایش مذکور و رئیس دفتر فرهنگ واحد رشت نیز با بیان اینکه بیش از 50 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: 33 اثر پس از داوری برگزیده شناخته و 5 اثر برای سخنرانی انتخاب شدند.

مظاهر زمانی با اشاره به اینکه از تمام دانشگاه‌های کشور آثار فاخری به دبیرخانه همایش مذکور ارسال شده است، اذعان کرد: بررسی راهکارهای ارتقای هویت دینی در دانشگاه‌ها از اهداف این همایش بوده است.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول