اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هویت شعر حوزه در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم‌ با اشاره به اینکه شاعر حوزوی شعر را وسیله‌ای برای ترویج ارزش‌های الهی و اخلاقی می‌داند گفت: ما از چنین رویکردی به عنوان هویت شعر حوزه نام می‌بریم.

هویت شعر حوزه در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی کمساری در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری شعر اشراق با اشاره به اینکه شعر هدیه زیبای الهی و پیامی آسمانی است اظهار داشت: شعر همچون باران بر کویر روح تشنه‌کامان باریده و جان عطشناک آنان را سیراب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاعر دکان‌دار دکه عطاری کلمات نیست افزود: شاعر عطار شوریده‌ای است که به محضر قرب خدا می‌رود و برای نفوس تب زده دوای تسکین‌بخش شعر الهی و عرفانی می‌سراید.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: البته این مکاشفه رازآلود برای هر کس که نام شاعری را یدک می‌کشد نه ممکن و نه متصور است.

وی تصریح کرد: شاعران حوزوی در این میان بیش از دیگر شاعران امکان زانو زدن در محضر درس ربوبی را دارا هستند چرا که آنان قبل از آنکه به شاعری نامدار باشند، به طلبگی و تلمذ در حوزه علوم دینی و الهی موفق شده‌اند.

کمساری با تاکید بر اینکه شاعر حوزوی رسالت‌مدار و وظیفه‌مند است افزود: شاعر حوزوی از سر تفنن و سرگرمی به سرودن شعر نمی‌پردازد، او شعر را وسیله‌ای برای کسب نام و نان و نردبانی برای پیشرفت نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه شاعر حوزوی شعر را وسیله‌ای برای ترویج ارزش‌های الهی و اخلاقی می‌داند گفت: ما از این مسئله به عنوان هویت شعر حوزه نام می‌بریم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: به دلیل انجام همین رسالت عظیم است که در طول سال‌های متمادی تاکنون علما و اندیشمندان بزرگ حوزوی از محدث و فقیه گرفته تا عارف و متکلم در این وادی قدم نهاده و به انجام وظیفه پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: عالمانی چون شهید اول، سید مرتضی، علامه طباطبایی، امام راحل و مقام معظم رهبری دارای اشعار پرمحتوایی هستند و بزرگانی چون کلینی، شیخ صدوق و شیخ مفید پیرامون جایگاه شعر و حتی فنون شعر به تدوین کتاب‌های ارزشمندی مبادرت کرده‌اند.

کمساری اضافه کرد: جشنواره سراسری شعر اشراق در راستای همین سلسله اقدامات و با امید دست یافتن به همان اهداف شکل گرفته و خوشبختانه مورد استقبال شایسته شاعران حوزوی از سراسر کشور قرار گرفت.

وی گفت: امیدوارم که این نهال نوپا در آینده‌ای نه چندان دور به درخت پرثمری تبدیل شده و موجبات غنای کمی و کیفی شعر حوزه را بیش از پیش فراهم کند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول