اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

نام شیراز به هر جایزه ادبی هویت می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: نام شیراز به هر جایزه ادبی هویت می‌دهد.

نام شیراز به هر جایزه ادبی هویت می‌دهد

محمود عالیشوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: استقبال از جایزه ادبی شیراز بسیار خوب بوده که در این راستا تاکنون 2 هزار و 290 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و در چهارم و پنجم خرداد ماه داوری نهایی آن انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز داشت: جایزه ادبی شیراز با نگاهی بین‌المللی راه‌اندازی شده است و به دنبال آن هستیم که با استفاده از نظر فرهیختگان و اصحاب رسانه جایزه ادبی سال آتی را به شکل بین‌المللی برگزار کنیم.

عالیشوندی افزود: ارائه جایزه‌های ادبی در جهان دارای جایگاه والایی است اما در شهر شیراز به این موضوع کمتر توجه شده در حالی که هر نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه بازده مادی و معنوی دارد.

وی با اشاره به اینکه جایزه ادبی شیراز در پنج بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: شعر کودک، شعر نو، پژوهش، شعر کلاسیک و نقد ادبی از بخش‌های این جایزه است که نتیجه بررسی هیئت داوران در 28 خرداد ماه جاری اعلام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ادبیات، فرهنگ و هنر نشانه مردم استان فارس است، گفت: نام شیراز در ادبیات ایران دارای قداست خاصی است و به هر جایزه ادبی هویت می‌بخشد.

عالیشوندی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه با هر کس که با فرهنگ مردم شیراز را به تمسخر گیرد برخورد می‌شود، گفت: از اجرای برنامه‌ای که مجری آن همان شخصی بود که چندی پیش فرهنگ مردم شیراز را به تمسخر گرفته بود جلوگیری کردیم و از این پس نیز هر کس فرهنگ مردم این استان و شیراز را به تمسخر بگیرد با او برخورد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف که قصد انجام فعالیت‌های فرهنگی دارند با حمایت ما رو به رو می‌شوند اما باید به این بحث نیز توجه داشته باشند که هماهنگی لازم با فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز صورت گیرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: با آسیب‌شناسی جایزه ادبی به دنبال برگزاری بهتر آن در سال آتی هستیم و آغاز کار دومین جایزه ادبی از روز اختتامیه نخستین دوره است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول