اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس

گزارش فارس از هویت گمشده یک مادر در خرم‌دره

خبرگزاری فارس: مادری در شهرستان خرم‌دره مدت‌ها است که از داشتن سند هویتی خود رنج می‌برد.

گزارش فارس از هویت گمشده یک مادر در خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، خانم یمن گنج‌خانلو پیرزن ساکن این شهر با وجود گذشت نزدیک به 80 سال از عمر خود همچنان از داشتن شناسنامه بی‌بهره بوده و این امر مشکلات عدیده‌ای را برای وی به‌وجود آورده است.

خبرنگار فارس با آگاهی از این موضوع و با حضور در منزل این فرد از نزدیک با مشکلات وی آگاه شده و ضمن گفت‌و‌گو با وی و نیز همسایگان پیگیر موضوع شد.

همسایگان این پیرزن با بیان اینکه این فرد به دلیل نداشتن شناسنامه علاوه بر دریافت نکردن یارانه نقدی از مشکل زیرپوشش قرار گرفتن توسط کمیته امداد نیز رنج می‌برد، اعلام داشتند که تنها منبع درآمد این پیرزن مبلغ 20 هزار تومانی است که یکی از فرزندان این پیرزن ماهانه در اختیار وی قرار می‌دهد.

یکی از همسایگان این پیرزن با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای اخذ شناسنامه برای این فرد خاطرنشان کرد: پس از مراجعه به اداره ثبت احوال، این اداره به ما اعلام کرد که باید کفش فولادی بپوشید و به دنبال این کار بیفتید.

گفتنی است، این خانم به دلیل نداشتن شناسنامه و به تبع آن نداشتن دفترچه درمانی و با وجود داشتن بیماری قادر به درمان خود نیست.

* مساعدت لازم را به این پیرزن می‌کنیم

رئیس کمیته امداد خرم‌دره ضمن قدردانی از پیگیری خبرنگاران فارس برای رفع مشکل این پیرزن اظهار کرد: این فرد در صورت اخذ شناسنامه از اداره ثبت احوال به علت بی‌سرپرستی و نداشتن بضاعت مالی زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد.

علی نجفی علت تشکیل‌نشدن پرونده حمایتی را نداشتن مدارک هویتی این خانم اعلام کرد و گفت:‌ در غیر این صورت مشکلی برای کمیته امداد برای تحت پوشش قراردادن این فرد وجود ندارد.

وی افزود: همچنین برای اخذ شناسنامه و نیز به صورت موردی برای واریز فیش‌ها و ایاب و ذهاب نیز مساعدت می‌شود.

* این خانم از شناسنامه خواهر خود استفاده می‌کرده است

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه برای خانم یمن گنج‌خانلو از زمان طفولیت شناسنامه اخذ نشده است، گفت: وی از شناسنامه خواهرش به نام شیرین استفاده می‌کرده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از تشکیل پرونده برای صدور شناسنامه برای این پیرزن خبر داد و اظهار داشت: متقاضی باید خود برای تکمیل پرونده در اداره حضور پیدا کرده و یا برای تکمیل پرونده و طی مراحل قانونی از اقوام و فرزندان وی پیگیر مسئله باشند.

گفتنی است، این پیرزن ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران فارس در منزل خود با قلبی اندوهگین و چشمانی اشکبار خواهان رفع مشکلات به وجود آمده از سوی مسئولان است که فارس وضعیت معیشتی وی را بدون شرح و در قالب عکس‌های گرفته شده به آگاهی مردم و مسئولان می‌رساند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول