اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

تمام هویت انسانی در حضرت زهرا(س) جلوه‏گر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: تمام هویت انسانی و ابعادی که برای یک زن کامل می‏توان متصوّر شد، در حضرت زهرا(س) جلوه‏گر است.

تمام هویت انسانی در حضرت زهرا(س) جلوه‏گر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در جشنی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) ملکوتی‏ترین زن عالم بود و نمی‏توان ایشان را در قالب جملات توصیف کرد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهند کسی یا چیزی را ستایش یا نکوهش کنند، معمولاً آن را به کس یا چیز دیگری تشبیه می‏کنند که آخرین مرحله کمال یا نقص را طی کرده باشد، ولی شخصیت حضرت فاطمه(س) به هیچ چیزی مانند نیست.

ترابی با بیان اینکه ایشان در ساده‏زیستی و کار و تلاش الگو هستند، اظهار داشت: در روایت نقل شده که حضرت علی(ع) و فاطمه(س) پوستینی داشتند که شب‏ها برای خوابیدن استفاده می‏کردند و روز نیز علوفه شتر را بر روی آن می‏ریختند.

امام جمعه شاهرود اظهار داشت: هم‌چنین در روایات آمده است که ایشان آن‌قدر در خانه کار و تلاش می‏کردند که بر اثر کار با آسیاب دستی، تمام دستان مبارکشان تاول زده بود.

وی گفت: حضرت زهرا(س) زنی است که فضائل او هم‏تراز پیغمبر اکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم با تأکید بر الگوپذیری از حضرت زهرا(س) اظهار کرد: روحانیان و مسئولان فرهنگی باید سیره و منش حضرت فاطمه(س) را برای زنان بازگو و تبیین کنند.

حجت‏الاسلام علی شکری با بیان اینکه بهترین مدل زندگی در بررسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) به دست می‏آید، گفت: آن حضرت انسانی بودند که در مواجهه با جامعه زمان خود، رفتار هوشمندانه، سازنده، خیرخواهانه، دقیق و آگاهانه‏ای را دنبال کردند.

شکری خطاب به پرسنل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: خانواده سازمان تبلیغات با الگوگیری از فاطمه(س) باید به عنوان یک نهاد الگو در جامعه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: ما در ساختن خانواده از حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگو گرفته و به ایشان تمسک جوییم.

در پایان این مراسم، از بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اهدای هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول