اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه 320 مقاله محقق شد

آغاز همایش منطقه‌ای "هویت‌سازی در سیره معصومین" در بیرجند

خبرگزاری فارس: همایش منطقه‌ای "هویت‌سازی در سیره معصومین" به میزبانی خراسان جنوبی در شهر بیرجند آغاز شد.

آغاز همایش منطقه‌ای "هویت‌سازی در سیره معصومین" در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دبیر اجرایی همایش منطقه‌ای "هویت‌سازی در سیره معصومین" در مراسم افتتاحیه این همایش در دانشگاه آزاد واحد بیرجند اظهار داشت: در طول مدت فراخوان 320 مقاله به دبیرخانه اجرایی این همایش ارسال شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین واقعی با اشاره به آغاز امور اجرایی این همایش از مهرماه سال گذشته تاکید کرد: شورای منطقه 9 دانشگاه آزاد که شامل دانشگاه‌های آزاد سه استان خراسان می‌شود در 28 مهرماه سال گذشته تصمیم به برگزاری این همایش گرفت.

وی ادامه داد: در آخرین روز آبان‌ماه سال 1390 فراخوان مقاله این همایش داده شد و اینک بعد از گذشت حدود هشت ماه اقدام به برگزاری این همایش کرده‌ایم.

دبیر اجرایی همایش منطقه‌ای "هویت‌سازی در سیره معصومین" با اشاره به مقالات همایش افزود: تعداد 12 مقاله برتر در طول مدت برگزاری همایش ارائه می‌شود.

واقعی هدف از برگزاری این همایش را تبیین ابعاد و مؤلفه‌های هویت اسلامی یک مسلمان از نگاه قرآن و ائمه اطهار(ع) و تبیین ابعاد و مؤلفه‌های هویت ایرانی اسلامی از نظر علما، فقها و دانشمندان دانست.

وی توجه به فرهنگ‌سازی دینی را نیاز امروز جامعه ما دانست و افزود: با توجه به بروز و ظهور فرهنگ‌های جدید، توجه به فرهنگ‌سازی در سیره معصومین، نیاز حیاتی جوانان به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی همایش منطقه‌ای هویت‌سازی در سیره معصومین محورهای ارائه مقاله این همایش را شامل 32 محور دانست و افزود: آسیب‌شناسی هویت در سیره معصومین(ع)، مبانی و مفاهیم هویت‌سازی، هویت دینی یا ملی و یا هر دو، غرب‌گرایی و استحاله هویت دینی، روش هویت‌سازی در قرآن و نقش نهادهای مدنی، دینی و مذهبی در هویت‌سازی از جمله محورهای این همایش به شمار می‌روند.

واقعی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در ارتباط با فرهنگ‌سازی دینی اظهار داشت: طبق گفته امام راحل هر اصلاح و فرهنگ‌سازی باید از خود انسان آغاز شود، زیرا که اگر انسان اصلاح شود، همه چیز درست می‌شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در ارتباط با فرهنگ سازی دینی ابراز داشت: ایرانیان به هویت اسلامی و ایرانی خویش علاقه‌مند هستند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول