اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ری‌شهری:

علما هویت مکتب تشیع هستند

خبرگزاری فارس: تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: علمای شیعه هویت این مکتب هستند و امروز بخش عظیمی از این هویت مجهول مانده است.

علما هویت مکتب تشیع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد محمدی ری‌شهری پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی با بیان اینکه بخش مهمی از هویت شیعه مجهول مانده است اظهار داشت: علمای شیعه گنجینه‌های گرانبهای ما هستند و هر یک از آنان که شناسانده شوند، در واقع هویت شیعه به دنیا شناسانده شده است.

وی با اشاره به برکات پاسداشت مقام علمای تشیع ادامه داد: سیره علمی و عملی علما می‌تواند راهگشای طلاب در مسیری که برای صیانت از دین خدا در پیش دارند، باشد.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: بازخوانی سیره علمای بزرگ اسلامی و علمای تشیع که این مکتب را در طول قرن‌ها با وجود سختی‌های فراوان حفظ کرده‌اند، بسیار برای شرایط امروز ما و به ویژه برای حوزه‌های علمیه آموزنده است.

وی ابراز داشت: یاد اولیای صالح و در پیشاپیش آن یاد انبیا و ائمه(ع) در واقع همان یاد خداست و می‌تواند منشأ بسیاری برکات در جامعه و برای نسل جوان آموزنده باشد.

ری‌شهری خاطر نشان کرد: از زمانی که مسئولیت آستانه حضرت معصومه به اینجانب واگذار شد، یک‌سری برنامه‌ریزی برای تکریم جایگاه علمای شیعه که در طول تاریخ در ری حضور داشته‌اند، انجام شد.

وی گفت: در این راستا از سلسله‌ همایش‌های پاسداشت علمای این خطه، سه همایش تا امروز برگزار شده است که چهارمین همایش نیز همایش پاسداشت از مقام علمی عبدالجلیل رازی‌قزوینی با همکاری مؤسسه دارالحدیث قم، مرکز تحقیقات مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: ایده تجلیل از این عالم شیعه از جلساتی که مسئولین آستانه مقدسه حضرت عبدالعظیم با رهبر معظم انقلاب در این رابطه داشته‌اند، گرفته شده است.

وی افزود: ایشان به جایگاه علمی این عالم شیعه و به خصوص ویژگی‌های آثار وی که مملو از شایستگی‌های ادبی است، تاکید داشته و تکریم چنین افرادی را ضروری دانسته‌اند.

ری‌شهری خاطر نشان کرد: این سلسله کنگره‌ها سه هدف بزرگ را دنبال می‌کند که نخستین هدف، احیاء آثار و کتاب‌های این بزرگان است.

وی ابراز داشت: از دیگر اهداف برگزاری این کنگره‌ها معرفی اندیشه‌ها و آرای علمای شیعه و معرفی پیشینه تاریخی سرزمین‌های شیعی و سرزمین ری است.

وی گفت: عبدالجلیل رازی‌قزوینی در دوران خودش از مدافعان اهل‌بیت(ع) بوده است و این نکته را می‌توان از مطالعه آثار او دریافت.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: این عالم شیعه در زمان خود توانست در پاسخگویی به شبهاتی که علیه تشیع ترویج می‌شد، تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول