اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد

انجام 128 هزار بازرسی از اصناف استان مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از انجام 128 هزار مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان از اصناف استان خبر داد.

انجام 128 هزار بازرسی از اصناف استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا زاوشی ظهر امروز در جمع بازرسان اصناف شهرستان اراک اظهار داشت: این بازرسی‌ها که از زمان ادغام سازمان صنعت و بازرگانی صورت گرفته به منظور جلوگیری از گرانفروشی، تخلف و احتکار با همکاری بازرسان افتخاری سازمان صنعت و تجارت و اصناف به عمل آمد که نقش بسیار مؤثری در کنترل بازار داشت.

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که به صورت نامحسوس و محسوس به عمل آمد حدود 11 هزار و 300 پرونده تشکیل و متخلفان به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تقویت ناظران افتخاری را از برنامه‌های مهم این سازمان در بعد نظارت عنوان کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی از بازرسی‌های انجام شده توسط گزارشات ناظران افتخاری بوده که تقویت این ناظران به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

زاوشی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در طرح بازرسی از اصناف خاطر نشان ساخت: متوسط درصد تخلف‌یابی ناظران افتخاری استان 62 درصد است که این میزان در کشور 45 درصد می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در بحث گزارشات تخلفاتی نقش عمده‌ای دارند گفت: نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات اقتصادی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و مردم نقش اصلی را در این زمینه بر عهده دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی سال گذشته در بین سایر استان‌های کشور از نظر تخلف‌یابی و ارسال گزارش جایگاه نهم کشوری را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول