اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع صنفی بویین‌زهرا اعلام کرد

تشدید طرح نظارت و کنترل قیمت‌ها از 25 اسفند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های شهرستان بویین‌زهرا از تشدید طرح نظارت و بازرسی از اصناف و میادین تره‌بار از 25 اسفند تا 15 فروردین 91 خبر داد.

تشدید طرح نظارت و کنترل قیمت‌ها از 25 اسفند

حمید حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار کرد: از نیمه دوم سال جاری تاکنون دو دوره نمایشگاه‌های فصلی پاییزه و بهاره برای تنظیم بازار با درخواست مردم در سطح شهرستان بویین‌زهرا برگزار شده است.

وی افزود: مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ای شهرستان بویین‌زهرا هشت سال است که راه‌اندازی شده و تاکنون نیز 10 اتحادیه با عضویت خود به این مجمع پیوسته‌اند.

رئیس مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های بویین‌زهرا با اشاره به آغاز طرح نوروزی نظارت‌ها در کشور عنوان کرد: از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه سال 91 با تشدید نظارت و بازرسی‌های صنفی، قیمت‌ها کنترل و مانع از گران‌فروشی‌ها و احتکار صنوف در سطح شهرستان خواهیم شد.

حشمتی ادامه داد: در همین راستا اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بویین‌زهرا نیز با اجرای طرح‌های نظارتی، مانع از افزایش قیمت‌ها در ایام سال جدید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی بویین‌زهرا در شش بخش رامند، شال، اوج،آبگرم، دشتابی و نیز بخش مرکزی این شهرستان شعبه مستقلی دارند و افرادی نیز به عنوان مسئول بازرسی و نظارت در بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های بویین‌زهرا همچنین عنوان کرد: 15 بازرسی از صنوف مختلف در سطح شهرستان، روزانه انجام می‌شود که به طور میانگین پنج مورد از آنها مشمول پرداخت جریمه به اداره تعزیرات حکومتی و بقیه نیز از سوی بازرسان نظارتی تذکر کتبی دریافت می‌کنند.

حشمتی افزود: در ایام سال نو با هماهنگی فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بویین‌زهرا بیش از 300 تن انواع میوه‌ مرغوب برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در میادین میوه و تره‌بار سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه ماهانه به طور میانگین 80 پرونده تخلفاتی در سطح شهرستان تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این پرونده‌ها پس از بررسی به یکی از شعبه‌های تعزیرات حکومتی ارسال و پس از صدور احکام قضایی مشمول پرداخت جریمه‌های نقدی سنگین می‌شوند.

رئیس مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های بویین‌زهرا با اشاره به قوانین جدید مجلس شورای اسلامی پیرامون نحوه دریافت پروانه‌های صنفی تصریح کرد: با تغییرات صورت گرفته، امکان صدور پروانه‌های ملکی و کسب از شهرداری و بخشداری‌ها به مجامع امور صنفی انتقال یافته است.

حشمتی افزود: تمام اصناف و اتحادیه‌های عضو مجمع امور صنفی برای کسب و یا تمدید پروانه فعالیت و بهره‌برداری طبق قوانین جدید شورای اصناف کشور موظف به حضور در کلاس‌های تخصصی و آموزشی این مجمع هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 10 دوره آموزشی مهارت‌های صنفی برای متقاضیان اخذ پروانه‌های فعالیت برگزار شده است.

رئیس مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های بویین‌زهرا تصریح کرد: رؤسای اصناف و اتحادیه‌ها با انتخاب شورای اصناف به مدت چهار سال سرپرستی و انجام امور اتحادیه‌ها را بر عهده خواهند داشت و پس از آن نیز با برگزاری انتخابات گروهی افرادی به عنوان، رئیس، نایب‌رئیس، دبیر، مدیر اجرایی و اعضای اصلی و همچنین علی‌البدل انتخاب و به هیئت مرکزی اصناف و اتحادیه‌های کشور معرفی می‌شوند.

حشمتی در ارتباط با عناوین تخلفاتی که در هنگام بازرسی از صنوف و اتحادیه‌ها با آنها برخورد می‌شود، اظهار کرد: عدم درج قیمت کالا، گرانفروشی، کمبود و یا احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور در هنگام تحویل اجناس به مشتری، دارا نبودن صندوق مکانیزه دریافت اطلاعات، ارائه کالاهای غیرمجاز و قاچاق عمده تخلفاتی هستند که برابر قانون تعزیرات با فروشندگان برخورد می‌شود.

وی پیرامون نحوه اعلام گزارشات مربوط به گران‌فروشی و سایر تخلفات صنفی تصریح کرد: شهروندان در 24 ساعت شبانه‌روز با شماره 124 می‌توانند با واحد بازرسی اصناف ارتباط برقرار کنند و ناظران نیز موظف هستند در اسرع وقت نسبت به پیگیری گزارشات تخلفاتی شهروندان اقدام کنند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول