اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

آغاز طرح بازرسی از اصناف گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز طرح بازرسی از اصناف در این استان خبر داد.

آغاز طرح بازرسی از اصناف گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات دائمی گیلان به نظارت از واحدهای صنفی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال انجمن‌های حمایت از مصرف‌کنندگان در استان تشکیل شده و با کمک بازرسان مجامع امور صنفی و بازرسان افتخاری که تعداد آنها به چند هزار نفر می‌رسد، نظارت از واحدهای صنفی گیلان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف از امروز در گیلان آغاز شده است، افزود: این امر موجب می‌شود تا مردم از گرانی آسیب نبینند.

اصغریان بر عرضه کافی ارزاق عمومی و کالاهای ضروری مردم در ایام تعطیل تاکید کرد و گفت: نظارت بر اماکن صنفی و خدماتی در ایام نوروز برای راحتی مردم و مسافران انجام می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تجربه سال‌های گذشته در زمینه ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم تصریح کرد: امسال گشت‌های ویژه برنامه‌ریزی شده و نظارت بر واحدهای صنفی با کمک مجامع امور صنفی مرکز استان و شهرستان‌ها در ایام نوروز صورت می‌گیرد.

وی ذخیره‌سازی محصولات راهبردی در ایام تعطیل را از جمله اقدام‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولید مرکبات گیلان در سال جاری حدود 100 هزار تن است، بالغ بر یک‌هزار تن پرتقال، سیب درختی و گوشت مرغ توسط مباشران سازمان در انبارها ذخیره‌سازی شده است.

اصغریان از اختصاص 400 میلیون تومان یارانه بلاعوض دولت برای ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم در ایام تعطیل خبر داد و بیان کرد: این کالاها از 25 اسفند ماه سال جاری عرضه می‌شود تا کمبودی در بازار نداشته باشیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اذعان کرد: امسال تلاش شده با استفاده از تجربه سال‌های گذشته کالاهای بیشتری خریداری و ذخیره‌سازی شود تا با کمبود مواجه نشویم.

فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه لاهیجان را عروس شهرهای گیلان نامید و گفت: بیشتر گردشگران در شهر لاهیجان اقامت می‌کنند.

محمد آقاجانی با بیان اینکه گردشگران بیشتر در حاشیه فضاهای سبز لاهیجان اتراق می‌کنند، افزود: این امر هزینه‌های سنگینی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی به روان‌سازی ترافیک شهر لاهیجان اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود مسافران بیشتری به لاهیجان سفر کنند.

آقاجانی خواستار مرمت فضاهای گردشگری لاهیجان شد و تصریح کرد: بنای شیخ زاهد گیلانی وضعیت مطلوبی ندارد و نیاز است این بنا مرمت شود.

فرماندار لاهیجان راه‌های روستایی، فرعی و اصلی این شهرستان را نیازمند شانه‌سازی کنار جاده دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از گردشگران از روستاها بازدید می‌کنند و مرمت جاده‌ها نیاز به مساعدت مسئولان دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول