اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

نبود روحیه مطالبه‌گری سرنخ کار فرهنگی را گم کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سابق شهر بهار گفت: متأسفانه سرنخ کار فرهنگی در استان همدان گم شده است چون روحیه مطالبه‌گری در استان نیست.

نبود روحیه مطالبه‌گری سرنخ کار فرهنگی را گم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده در همایش تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به جایگاه اقامه نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه یک رسانه حاکمیتی است که مردم آن را شکل می‌دهند و امام جمعه نیز حلقه وصل بین مردم و حاکمیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه حزبی و جناحی نیست، تصریح کرد: این فریضه یک رسانه چهره به چهره است که پیام آن بر دلها سوار می‌شود که بر این اساس نیز یک رسانه منکرستیز است که مدیرمسئول آن امام جمعه محسوب می‌شود که باید فردی عادل و عالم باشد.

امام جمعه سابق شهر بهار با بیان اینکه کار رسانه مهندسی افکار عمومی و فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد: نماز جمعه وظیفه مهندسی افکار عمومی را بر عهده دارد که بر اساس این مهندسی افکار عمومی نماز جمعه نیز شاهد بوده‌ایم که گاهی دولتی و یا مجلسی را به زمین می‌زند.

وی با بیان اینکه رویکرد من طی پنج سال امام جمعه بودن در مریانج و بهار، همواره رویکری انتقادی بوده است، ابراز داشت: امام جمعه باید رویکردی انتقادی و مطالبه‌گری داشته باشد در حالی که متأسفانه رویکرد بسیاری از ائمه جمعه ما انتقادی و مطالبه‌گری نیست.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه اقشار مختلفی چون استاندار، مدیرکل دادگستری، رؤسای دانشگاه و ... در حیطه کاری خود مسئول بوده و مسئول انقلاب نیستند، تصریح کرد: امام جمعه در حیطه جغرافیایی خود نقش محوری و متولی حراست از انقلاب را بر عهده دارد و در این زمینه مسئول است.

وی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در راستای اعتلای جامعه نیز متذکر شد: متأسفانه سرنخ کار فرهنگی در استان همدان گم شده است چون روحیه مطالبه‌گری در استان نیست.

امام جمعه سابق شهر بهار با بیان اینکه سرنخ کارهای فرهنگی در استان همدان فعلا پیدا شدنی نیست، عنوان کرد: این معضل به دلیل این است که حس مطالبه‌گری در استان جایگاه خود را پیدا نکرده است و بر این اساس نیز مشکلاتی که از قبل بوده، اکنون هست و تا آینده نیز ادامه خواهد داشت و این روند موجب می‌شود استان به جایگاه واقعی خود نرسد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای بالا در استان همدان، گفت: من به دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگی این استان کاملاً واقف و حاضر به طرح آن مباحث هستم چرا که جایگاه استان همدان نه از نظر اقتصاد، سیاست، کیاست و فرهنگ در آن جایگاهی که شایسته مردم این مرز و بوم باشد، نیست.

عظیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم بیان مشکلات موجود از سوی مسئولان نیز گفت: متأسفانه در استان همدان حرف خوردن بیشتر از حرف گفتن است در حالی که بیان مشکلات و دغدغه‌ها سبب تدبیر و نتیجه‌گیری در راستای رفع آن می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حرکت همگام در راستای رشد فرهنگ دینی در جامعه به عدم حضور ائمه جمعه استان و نیز مسئول شورای سیاستگذاری امر به معروف و نهی از منکر در جلسه اشاره کرد و ابراز کرد: با وجود اینکه جلسه در راستای تقدیر از امام جمعه سابق و رئیس ستاد احیای امر به معروف شهر بهار تشکیل شده نه مسئول شورای سیاستگذاری احیای امر به معروف در آن حضور دارد و نه حتی یک امام جمعه!؛ خیلی دلگرم شدیم از حمایت دوستان!

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عظیمی‌زاده در سمت بازرس شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه کشور آغاز به فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول