اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاهنامه‌‌شناس نام‌آشنای کشوری:

شاهنامه برترین اثر فرهنگی جهان است

خبرگزاری فارس: شاهنامه‌شناس برتر کشوری گفت: همه صاحب‌نظران و اندیشمندان فرهنگی جهان معتقد هستند که شاهنامه برترین و برجسته‌ترین اثر فرهنگی در جهان است.

شاهنامه برترین اثر فرهنگی جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران همایش از حماسه‌سرایان تا حماسه‌سازان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان و با حضور شاهنامه‌شناس برتر و برجسته کشور، مسئولان و اقشار مختلف مردم گچساران عصر امروز در باشگاه مهرگان گچساران برگزار شد.

به گزارش فارس در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز مقاومت و پایداری و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، شاهنامه‌خوانان گچسارانی به اجرای شاهنامه‌خوانی پرداختند و فریدون جنیدی شاهنامه‌خوان برجسته کشوری نیز به تفسیر و خواندن اشعاری از شاهنامه پرداخت.

* نقش مهم رسانه‌ها در مقابله با هجوم ادبیات بیگانه

این شاهنامه‌شناس برجسته کشور در حاشیه برگزاری همایش از حماسه‌سرایان تا حماسه‌سازان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه کارشناسان و صاحب‌نظران فرهنگی دنیا معتقد هستند شاهنامه برترین و نفیس‌ترین اثر فرهنگی در جهان است.

فریدون جنیدی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نقش و اهمیت شاهنامه در حفظ فرهنگ و زبان فارسی گفت: شاهنامه با بر افروختن احساسات، تفکر و اندیشه ایرانی با زیباترین کلام و گفتار فارسی برترین نقش را در نگهبانی ایران و فرهنگ ایرانی ایفا کرده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از هجوم ادبیات مبتذل بیگانه که در قالب انیمیشن، داستان و بازی‌های الکترونیکی سراسر خشونت و بی‌محتوا وارد فرهنگ و اندیشه نسل نوجوان و جوان ایرانی شده است، افزود: 50 سال در حوزه شاهنامه پژوهش و مطالعه کرده‌ام و کتاب‌های زیادی نوشته‌ام حالا نوبت رسانه‌ها، جراید و متولیان فرهنگی کشور است که شاهنامه را برای نسل جوان معرفی کنند.

* لزوم سرمایه‌گذاری برای مقابله با فرهنگ‌های بی‌محتوای غربی

شاهنامه‌شناس برجسته کشور تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در تولید و ساخت برنامه‌های متنوع فرهنگی با استفاده از داستان‌های جذاب شاهنامه در قالب فیلم، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند جایگزینی مناسب برای انیمیشن، فیلم و بازی‌های سراسر دروغ و بی‌محتوای غربی باشد.

جنیدی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری و تولید کارهای فرهنگی قوی برگرفته از شاهنامه فردوسی نقش مهمی در شناساندن زبان، فرهنگ و ادبیات ایرانی دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جایگاه و ارزش‌های شاهنامه در داستان، فیلم و کتب ایرانی کجاست، بیان داشت: شاهنامه آنگونه که باید و شاید تبلیغ نشده است و اگر بخواهیم آینده‌ای باشکوه داشته باشیم باید شاهنامه را با ابزارهای روز تبلیغاتی در قالب تولید فیلم، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای به مردم بشناسانیم.

شاهنامه‌خوان برجسته کشوری از خانواده‌ها خواست تا در کنار آموزش مسائل دینی و تربیتی، به ترغیب نوجوانان و جوانان برای آشنایی با شاهنامه و داستان‌های ایرانی بپردازند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول