اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهرداری کرج:

شرایط فرهنگی کشور تحمل کوچکترین غفلتی را ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت:‌ کشور امروز از نظر فرهنگی در شرایطی قرار گرفته است که اگر اندکی غفلت کنیم، آسیب‌های بسیاری را متحمل خواهیم شد.

شرایط فرهنگی کشور تحمل کوچکترین غفلتی را ندارد

حسین امیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بنابراین نیاز است که در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی به ویژه برای جوانان و نوجوانان با دقت و احتیاط بسیاری عمل کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به هشدارهای مکرر رهبری معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی غرب اشاره کرد و گفت: زمانی که معظم له می‌فرمایند همه باید خود را آماده مقابله با تهاجم فرهنگی کنند،‌نشان‌دهنده اهمیت این بحث است.

امیدیان تاکید کرد: به طور قطع غفلت ما به ویژه دستگاه‌های متولی امور فرهنگی موجب می‌شود که دشمنان اسلام و انقلاب در منحرف کردن ذهن جوانان ایران اسلامی به اهداف شوم خود دست‌یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باید با هدف هدایت صحیح جوانان صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نباید تنها در حد حرف باشد.

غنی‌سازی اوقات فراغت تنها محدود به تابستان نباشد

وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها تصور می‌کنند که غنی‌سازی اوقات فراغت باید تنها برای تابستان اجرا شود و در 9 ماه دیگر سال هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج ادامه داد: اگر چه برنامه‌ریزی صحیح برای دانش‌آموزان در دوره تعطیلات تابستانی بسیار مهم و ضروری است، اما نباید فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را محدود به این سه ماه کنیم.

امیدیان افزود: مهترین وظیفه نهادهای فرهنگی و به طور کلی دستگاه‌های حاکمیتی این است که برنامه‌های مربوط به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به صورتی طراحی و اجرا کنند که در نهایت منجر به قرار گرفتن نسل جوان در مسیر درست و صحیح زندگی شود.

وی متذکر شد: از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که اوقات فراغت به معنی استراحت جوانان و نوجوانان و به طور کلی دانش‌آموزان است و ارائه برنامه‌ها در این زمان باید با لحاظ کردن این امر باشد.

امیدیان در پایان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و تعطیلی مدارس در کشور اظهار داشت: معاونت فرهنگی شهرداری کرج در این بخش برنامه‌های ویژه‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دارد که به زودی با تکمیل امکانات لازم، اجرای آنها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول