اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صدا و سیمای مرکز اصفهان:

پروژه‌های عمرانی اصفهان پیوست فرهنگی داشته باشد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز صدا و سیمای اصفهان گفت: پروژه‌های عمرانی اصفهان باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا از تخریب فرهنگی که دستاورد ناخواسته این پروژه‌هاست، پیش‌گیری کند.

پروژه‌های عمرانی اصفهان پیوست فرهنگی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی کلباسی ظهر امروز در آیین افتتاح استودیو سیمای شهر و رونمایی از کتاب اسناد شهرداری اصفهان اظهار داشت: طی 10 سال اخیر سازمان جهانی یونسکو روی مبحث پیوست فرهنگی در حالی تمرکز کرده که دلیل اصلی آن حفاظت از تنوع فرهنگ و ملل مختلف دنیا است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی و سازمان جهانی یونسکو از دو بُعد مختلف خواستار پیوست فرهنگی پروژه‌های شهری و عمرانی شدند، ادامه داد: حکومت ایران به دلیل حفاظت از میراث فرهنگی و شیوه زندگی دینی مردم خواستار پیوست فرهنگی به پروژه‌های شهری و عمرانی شده است.

رئیس مرکز صدا و سیمای اصفهان تصریح کرد: از یک سو پروژه‌های عمرانی باید در حالی اجرا شود که عملیاتی کردن این پروژه‌ها سبب تخریب فرهنگ، عقاید و باورهای دینی مردم نشود.

وی افزود: اگر بخواهم در این ارتباط مثالی بزنم اینکه قبل از انقلاب اسلامی بیشتر خانواده‌های اصفهانی‌ هر شب جمعه با حضور در تکیه تخت‌فولاد ضمن تفریح و صله‌رحم به کارهای عبادی هم می‌پرداختند ،در صورتی که اکنون با احداث پارک‌های و فضاهای سبز تنها برای فاتحه‌خوانی برای اموات به این مکان مراجعه می‌کنند.

کلباسی با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی سبب حفظ فرهنگ بومی هر ملت می‌شود، ادامه داد: زمانی که سد زاینده‌رود به عنوان یک تکنولوژی احداث شد، 70 روستای اصفهان که نشان از فرهنگ استان بود به یک‌باره زیر آب رفت که این هم نشان از تخریب به دلیل نبود پیوست فرهنگی است.

وی اضافه کرد: در بند یک سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه کشور، رهبر معظم انقلاب بر وجود پیوست فرهنگی در پروژه‌های اقتصادی و عمرانی تاکید و به شکل دستورالعملی به تمام سیاست‌گذاران ابلاغ فرمودند.

رئیس مرکز صدا و سیمای اصفهان ادامه داد: در سال 88 پروژه صدای شهر در طبقه فوقانی پارکینگ مرکزی شهرداری در میدان امام حسین(ع) اصفهان افتتاح شد که در نظرسنجی صورت گرفته 10 درصد شنوندگان این برنامه بیش از برنامه‌های دیگر رادیو بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال، سیمای شهر در طبقه هشتم ساختمان جهان‌نما به صورت موقت افتتاح می‌شود، اظهار داشت: فاز دوم و اصلی این سیما، در یک فضای 120 مترمربعی در باغ تجربه پارک غدیر اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول