اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان:

403 روستای گیلان آبرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی به 403 روستای این استان خبر داد.

403 روستای گیلان آبرسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در جلسه آب و فاضلاب استان با اشاره به آبرسانی به 403 روستای استان اظهار کرد: با آبرسانی به این تعداد روستا 230 هزار و 84 خانوار از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی حفر 15 حلقه چاه، 28 دهنه چشمه و خط انتقال 249 کیلومتر را از جمله اقدام‌های شرکت آبفار استان ذکر کرد و افزود: سال گذشته هفت باب تصفیه‌خانه فیزیکی و 42 ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

این مسئول ایجاد یک‌هزار و 556 کیلومتر شبکه توزیع و 6 هزار و 500 متر مکعب مخازن را از دیگر اقدام‌های شرکت مذکور در سال گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه‌ها 464 میلیارد ریال اعتبار مصوب در نظر گرفته شده بود.

وی، با بیان اینکه سال گذشته 250 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب تامین شده استان اضافه شده است، تصریح کرد: امسال ظرفیت تامین شده 275 لیتر بر ثانیه در دستور کار است.

فرامینی ایجاد هشت باب تصفیه‌خانه فیزیکی، 40 باب ایستگاه پمپاژ، حفر 14 حلقه چاه و آبرسانی به 20 هزار و 32 خانوار روستایی گیلان را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

وی یادآور شد: ایجاد 273 کیلومتر خط انتقال آب و یک‌هزار و 712 کیلومتر شبکه توزیع از دیگر برنامه‌های سال جاری شرکت آبفار استان است.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان، با اشاره به اینکه از دولت نهم تا فروردین امسال 5 هزار و 334 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب روستایی استان انجام شده است، متذکر شد: این لوله‌گذاری با توجه به پراکندگی واحدهای روستایی استان صورت گرفته است.

وی بهسازی و توسعه چاه‌های آب شرب به میزان 136 حلقه، راه‌اندازی و تجهیز 10 آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و افزود: در مدت مذکور تعداد یک‌هزار و 40 روستا با جمعیتی بالغ بر 176 هزار و 283 خانوار از آب شرب بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول