اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز:

احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی زمان‌بر شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز گفت: احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های آب روستایی بسیار زمان‌‌بر و طولانی شده است این در حالی است که روستاییان در تأمین آب مشکلات زیادی دارند.

احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی زمان‌بر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد خشکسالی خوزستان اظهار کرد: راهکار این مشکل، تخصیص اعتبار ویژه این منظور است در غیر این صورت نمی‌توانیم امیدوار به بهره‌برداری مجتمع‌های آبرسانی روستایی در این سال‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: 101 روستای بخش مرکزی شهرستان اهواز با مشکل مواجهند چرا که هم اکنون از طریق تنها شش دستگاه تانکر به آنها آبرسانی می‌شود که حداقل باید تعداد آنها دو برابر شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز گفت: با توجه به کاهش شدید آب در حوزه کرخه در حمیدیه نگران هستیم چرا که تنها منبع درآمد مردم این منطقه کشاورزی و به ویژه سبزیکاری است.

فدعمی خاطر نشان کرد: از نظر آب شرب شهر حمیدیه هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد اما برای روستا‌ها مجتمع آبرسانی شهید هاشمی‌نژاد با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: در مسیر غیزانیه آب مورد نیاز برای دام‌ها باید تأمین شود چرا که هم اکنون از آب شرب خود روستا‌ها که مقدار آن هم کافی نیست برای دام‌ها استفاده می‌شود و لازم است ادارات مرتبط با این موضوع جدی وارد کار شوند.

*3 تانکر برای 492 روستا

همچنین غلامعلی خلیف‌پور مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان در این جلسه پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها به خصوص کرخه، پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، خشک شدن بسیاری از چاه‌ها در شهرهای ایذه، باغملک، اندیمشک و دزفول را یادآور و خواستار تأمین آب برای جبران این مشکلات شد.

وی افزود: در حال حاضر برای آبرسانی 492 روستا با جمعیتی بالغ بر 15 هزار خانوار تنها سه دستگاه تانکر داریم این در حالی است که امسال با خشک شدن چاه‌ها در شهرهایی که نام برده شد، تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی به بیش از 700 روستا خواهد رسید.

خلیف پور در عین حال اظهار کرد: اگر به موقع اعتبارات تزریق شود مشکل مجتمع‌های آبرسانی روستایی برطرف می‌شود و با تجهیز و تکمیل آنها وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول