اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض خبرنگاران ‌پلدختر به عدم دعوت در افتتاح طرح آبرسانی کوثر

خبرگزاری فارس: خبرنگاران فعال عرصه خبری پلدختر از عدم دعوت و حضور در مراسم افتتاح طرح عظیم مجتمع آبرسانی کوثر این شهرستان به شدت اعتراض کردند.

اعتراض خبرنگاران ‌پلدختر به عدم دعوت در افتتاح طرح آبرسانی کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فعالان خبری شهرستان پلدختر معتقدند عدم دعوت ‌خبرنگاران توسط مسئولان ذی‌ربط و روابط عمومی اداره مربوطه خبرنگاران و اصحاب رسانه را در حلقه تنگ‌نظری و سلایق شخصی این قبیل مدیران گرفتار کرده است و این امر موجب شده علاوه بر این که تلاش و خدمات‌رسانی دولت در شهرستان نادیده گرفته و به مردم اطلاع‌رسانی نشود، بلکه یک نوع توهین به خبرنگاران شهرستانی محسوب می‌شود، زیرا این مراسم در منطقه‌ای برگزار می‌شود، که جز حوزه خبری خبرنگاران پلدختر است که این موضوع رسالت خطیر خبرنگاران را با تنگناهای بسیاری روبرو کرده است.

بینش سنتی و جهت‌گیری‌های سئوال برانگیز برخی مدیران باعث شده اجازه شرکت در مراسم‌های خبری به خبرنگاران و تلاشگران عرصه خبر داده نشود و این قشر عملا برای اطلاع‌رسانی ساده نیز با مشکل مواجه شده به طوری که به جای پیگیری و علاقمندی این ادارات برای درج اخبار و فعالیت‌های دولت، خبرنگاران پیگیر جلسات و نشست‌های خبری بوده و با تماس‌های مکرر تلفنی جویای وقت مصاحبه و انعکاس اخبار هستند و روزانه فعالیت‌های آنان توسط خبرنگاران فعال شهرستان منعکس می‌شود، ولی دریغ از یک دعوت خشک و خالی از خبرنگاران در افتتاح طرح‌های ملی و بزرگ که این عمل سئوال برانگیز است.

*دستور مدیر برای دعوت از رابط خبری افلاک 

نمونه برخورد خارج از عرف و جهت داربرخی از مدیران این شهرستان برای پوشش اخبار تنها از رابط سیمای لرستان (شبکه افلاک)  دعوت شود.

در حالی شهرستان پلدختر دارای خبرگزاری‌های فارس، جمهوری اسلامی، مهر و ایسنا و نمایندگی تمام روزنامه‌های محلی، منطقه‌ای و سراسری است به طوری که روزانه مسایل و مشکلات شهرستان از ریز تا درشت و از کوچک تا بزرگ و فعالیت‌ها و عملکرد دولتمردان بر روی خروجی خبرگزاری‌های رسمی کشور از طریق خبرنگاران شهرستان قرار می‌گیرد.

ولی به عنوان مثال در افتتاح طرح بزرگ مجتمع آبرسانی کوثر که 40 روستا با 12 تا 15 هزار نفر جمعیت را زیر  پوشش قرار می‌دهد و طول خط انتقال آب چشمه کوثر 61 کیلومتر است که تا روستای جلگه خلج آب آشامیدنی  مورد نیاز مردم را  تامین می‌کند و  با حضورمیهمان خارج استانی  مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار لرستان و مسئولان استان و شهرستان، افتتاح شد، خبرنگاران فعال شهرستان پلدختر غایب بودند و علت عدم حضور این قشر تلاشگر در این مراسم بزرگ  عدم دعوت از سوی مسئولان ذی‌ربط است.

عدم دعوت خبرنگاران فعال شهرستان پلدختر در مراسم امروز ( سه شنبه) نشان داد که مدیر این سازمان از اصل اطلاع‌رسانی و شرح وظایف خبرگزاری‌ها و مطبوعات آگاهی نداشته و در زمینه برخورداری از سواد رسانه‌ای در سطح بسیار پایینی قرار دارد، چنانچه برخی از مدیران این شهرستان  نیز حتی تفاوت خبرگزاری و نشریات را نمی‌دانند و بارها در مصاحبه‌ها با این سئوال مواجه بوده‌ایم که مصاحبه یا مطلب ما کی چاپ می‌شود.

عدم دعوت از فعالان عرصه خبری شهرستان پلدختر در مراسم امروز نادیده گرفتن تلاش خبرنگاران متعهد شهرستانی که در راستای اطلاع‌رسانی و بهبود کیفی فعالیت‌های خبری صورت می‌گیرد، است.

گزارش از غلامرضا مهرابی پلدختر

انتهای پیام‌/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول