اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل شرکت آبفای کشور:

پروژه آب‌رسانی کوهدشت لرستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پروژه بزرگ آب‌رسانی به شهرستان کوهدشت با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان لرستان و شهرستان کوهدشت افتتاح شد.

پروژه آب‌رسانی کوهدشت لرستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار فارس از کوهدشت، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور عصر امروز درمراسم افتتاحیه پروژه بزرگ آب‌رسانی به شهرستان کوهدشت گفت: نخستین نیاز بشر آب است و ما امیدواریم، همیشه آب به آسانی و فراوانی یافت شود.

مهدی ثمره‌هاشمی با بیان اینکه کشور ایران در یک منطقه خشک و کم باران واقع شده است و بارندگی ایران نسبت به کشورهایی غربی یک به سه است، گفت: مدیریت آب در کشور کار بسیار پیچیده‌ای است و ما بیشترین هدررفت آب را در بخش کشاورزی داریم که باید در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی و آب شرب صرفه‌جویی کنیم.

وی اظهار داشت: رتبه استان لرستان از میانگین آب فاضلاب کشوری بالاتر است و بودجه اختصاص داده شده به آب روستایی کوهدشت 10 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در ادامه افزود: هم‌اکنون منابع آب ما با بحران مواجه هستند، ولی اگر در این خصوص مدیریت صحیح داشته باشیم، می‌توانیم آب سه برابر جمعیت کنونی را تأمین کنیم.

وی گفت: ما نباید فقط منتظر بودجه دولت باشیم، باید از محل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و ... استفاده کنیم.

در ادامه امام جمعه کوهدشت گفت: یکی از عوامل پیشرفت هر مملکت داشتن آب شرب است.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی اظهار داشت: کوهدشت یاقوت سرخ جهان است و ما کوهدشتی‌ها به آب نیاز داریم تا بتوانیم مزارع و سرزمین‌مان را سبزی و خرمی ببخشیم.

وی افزود: زمین‌های شهر کوهدشت در بین‌النهرین سیمره و کشکان‌رود در تشنگی به سر می‌برند، لذا در این راستا خواستار عنایت ویژه مسئولان هستیم.

طهماسبی نیز گریزی به سد معشوره کوهدشت زد و گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که روند اجرایی سد معشوره رو به تعطیلی است.

امام جمعه کوهدشت گفت: این سد سالانه نیازمند 20 هزار میلیارد ریال اعتبار می‌باشد، چنانچه همکاری و پی‌گیری مستمر نباشد فرجام خوشی ندارد.

بنا به گزارش خبرنگار فارس در کوهدشت در ادامه این مراسم استاندار لرستان گفت: عملکرد دولت احمدی‌نژاد بیشتر از اندازه 26 سال قبل بوده است و مردم نیز می‌دانند، لرستان در قبل چه بوده و اکنون دارد، چه می‌شود.

حبیب‌الله دهمرده با اشاره به سد معشوره گفت: معشوره تازه متولد شده و باید این اتفاق تاریخی به نحو احسن به اتمام برسد.

در ادامه فرماندار کوهدشت گفت: کوهدشت دارای 220 هزار جمعیت و پنج شهر و 4 هزار کیلومتر وسعت و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

غلام‌رضا حمزه‌پوربه خدمات دولت نهم و دهم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: 22 میلیارد ریال در این هفت سال هزینه آب شهری و روستای کوهدشت بوده است که با عنایت دولت عدالت‌محور محقق شده است.

وی افزود: کار فاضلاب شهری کوهدشت در 22 سال پیش 20 درصد انجام شده، اما در ابتدای دولت احمدی‌نژاد تاکنون 40 درصد صورت گرفته با این حال نیازمند حمایت بیشتر است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول