اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت مهندسی آبفای کشور خبر داد:

اجرای 310 طرح فاضلاب و آبرسانی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از در دست اجرا بودن 310 طرح فاضلاب و آبرسانی شهری به عنوان طرح‌های ردیف‌دار شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد.

اجرای 310 طرح فاضلاب و آبرسانی در کشور

محمودرضا میوه‌چی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: 2 هزار میلیارد تومان سرجمع رقم بودجه عمومی برای اجرای 230 طرح فاضلاب و 80 طرح آبرسانی شهری در کشور است.

وی افزود: از این میزان اعتبار عمومی شرکت آب و فاضلاب کشور حدود 900 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های فاضلاب و یکهزار و 100 میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی شهری است.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات دولتی، از منابع دیگری از جمله وام‌های بانک‌های توسعه‌ای، دریافت 2 وام قابل توجه در سال گذشته از بانک توسعه اسلامی برای فاضلاب تهران به مبلغ حدود 175 میلیون یورو و همچنین حدود 190 میلیون یورو برای فاضلاب روستایی کشور اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه کاشان نیز یکی از شهرستان‌های متنفع از بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح فاضلاب است گفت: در بخش خصوصی نیز حدود 500 میلیارد تومان از فایناس جاری پیمانکاران داخلی ما استفاده کردند.

میوه‌چی، حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی را یکی از سیاست‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام و تصریح کرد: با ذی‌نفع شدن بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه 40 طرح آبرسانی و 18 طرح فاضلاب را در ردیف طرح‌های مهر ماندگار دانست و یادآور شد: این طرح‌ها باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های خارج از مهر ماندگار نیز تمهیداتی انجام شده تا با شناسایی منابع جدید مالی این طرح‌ها نیز در حداقل زمان ممکن به بهره‌برداری برسد تا اصالت و ویژگی این طرح‌ها حفظ شود.

به گفته وی طرح‌هایی که زمان اجرای آن طولانی شود به نظر ما طرح‌های قابل قبولی نیست و نمی‌توانند مفید باشند و باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا این طرح‌ها در زمان مقرر به افتتاح و به بهره‌برداری برسند تا هم ارزش افزوده خوبی داشته باشند و هم رضایت مردم را به دنبال داشته باشد که این قسمت مهم‌ترین بخش کار است.

میوه‌چی همچنین تحریم‌های اقتصادی دشمن در اجرای طر‌ح‌های صنعت آب و فاضلاب کشور را بی‌تأثیر خواند و تأکید کرد: ما در حال حاضر به درجه‌ای از بلوغ فکری در ساخت تجهیزات رسیده‌ایم که تحریم‌های دشمن برای ما تأثیرگذار نباشد.

به گفته وی بیش از 80 درصد از تجهیزات و لوازم مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به کشورهای بیگانه نداریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، از تولیدکنندگان خواست ضمن همکاری با دستگاه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تولیداتی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه نمایند و دستگاه‌های اجرایی این شرکت را در تنگنا و مضیقه نگذارند و کمک‌حال صنعت آب و فاضلاب کشور باشند.

محمودرضا میوه‌چی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای بازدید از طرح فاضلاب کاشان به این شهرستان سفر کرده بود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول