اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان‌جنوبی:

آبرسانی به شهرهای جدید خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی گفت: آبرسانی به شهرهای تازه تأسیس خراسان‌جنوبی نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

آبرسانی به شهرهای جدید خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی، سید مجتبی عراقی‌زاده در دیدار با فرماندار شهرستان درمیان با اشاره به برنامه‌های مجموعه در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: با توجه به اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها، طبق موافقت نامه پنج ساله منعقده با استانداری، شرکت آب و فاضلاب موظف است نسبت به اجرای صحیح پروژه‌ها در مدت زمان مشخص اقدام کند.

وی اعتبارات اختصاص یافته به این شرکت طی سال گذشته را بالغ بر 120 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: حجم کار انجام شده در شهرها بیانگر هزینه‌کرد صحیح اعتبارات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی به تعهدات و برنامه‌های سال جاری این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: تحویل‌گیری شهرهای جدید‌التاسیس قهستان، گزیک و طبس مسینا در آینده نه چندان دور در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

عراقی‌زاده اضافه کرد: برای ساخت دو مخزن 2 هزار متر مکعبی در شهرهای قهستان و طبس مسینا، اجرای خط انتقال آب به طول سه کیلومتر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب برای شهر قهستان همچنین اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان مورد نیاز است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اختصاص به موقع اعتبارات لازم مشکلات و نیازمندی‌های این شهرها در برنامه پیش‌بینی شده و در فرصتی کوتاه حل شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از احتمال ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: رفع مشکلات عمده مردم، جلوگیری از هدر رفت اعتبارات عمرانی و حصول رضایتمندی بیشتر مردم از مزایای ادغام دو شرکت آبفا و آبفار خواهد بود.

* تبادل موافقت‌نامه‌‌های طرح‌های عمرانی در بخش آب و فاضلاب به صورت برنامه‌ای

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی گفت: برای نخستین بار در خراسان‌جنوبی موافقت‌نامه‌‌های طرح‌های عمرانی در بخش آب و فاضلاب به صورت برنامه‌ای مبادله شد.

صادق یوسفی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان با انعقاد تعداد 87 موافقت‌نامه استانی و ملی استانی طرح‌های عمرانی شامل اعتبارات تملک، فاضلاب و مسکن مهر با رقم مصوب 142 هزار و 700 میلیون ریال در سال مالی عمرانی 91-90  توانست به عنوان نخستین شرکت آبفای شهری نسبت به انعقاد موافقت‌نامه پنج ساله اقدام کند.

وی افزود: با تشکیل واحد کنترل پروژه عمرانی در این شرکت و استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان صنعت آب و فاضلاب در سال جاری به بیش از 57 درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه‌های عمرانی سال 90 دست یافته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی ادامه داد: با عنایت به پیگیری‌های متعدد استاندار خراسان‌جنوبی و معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعتبار اختصاص یافته در بخش آب 97.35 درصد و در بخش فاضلاب 79.24 درصد بوده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

یوسفی اعتبارات عمرانی تحقق یافته شرکت را 121 هزار و 500 میلیون ریال عنوان کرد.

وی در مورد مزایای موافقت‌نامه‌های پنج ساله، گفت: این موافقت‌نامه‌ها در راستای برنامه‌ها و اهداف برنامه پنج‌ساله دولت بوده، طی آن اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها برای تعهدات صورت گرفته هر ساله پس از تصویب کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها و تأیید استانداری قابل اختصاص است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی با تأکید بر مشخص بودن وظایف دستگاه اجرایی در این راستا، تصریح کرد: احداث سه باب تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای قاین، سربیشه و فردوس از جمله این برنامه‌ها است.

یوسفی ادامه داد: در راستای تأمین اعتبار موردنیاز شرکت اقداماتی برای جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداری از آن در شهرهای قاین و فردوس انجام شده و برای اخذ وام از بانک جهانی در راستای توسعه خدمات آب و فاضلاب اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تبادل موافقت‌نامه‌‌های طرح های عمرانی در بخش آب و فاضلاب به صورت برنامه‌ای با همکاری معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌جنوبی انجام شده است.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول