اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سفرهای دوره‌ای مسئولان آبفار هرمزگان

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی روستایی غرب جاسک

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی آب‌رسانی به روستاهای غرب شهرستان جاسک با حضور مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان، فرماندار، بخشدار و اهالی این روستاها آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی روستایی غرب جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از جاسک، هم‌زمان با سفرهای دوره‌ایی و بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از پروژه‌ها و بررسی آب روستاها در شهرستان‌های استان، عملیات اجرایی آب‌رسانی به روستاهای غرب شهرستان جاسک ساعتی پیش با حضور مسئولان و اهالی این روستاها آغاز شد.

در این آیین مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان با اشاره به اقدامات قابل تقدیر و بی‌سابقه دولت نهم به ویژه تبلور آن در دولت دهم گفت: اختصاص اعتبار به تامین آب روستاهای استان در سال گذشته بی‌سابقه بوده که تخصیص این اعتبارات حاصل نگاه ویژه دولت عدالت‌محور و استاندار استان به امور زیربنایی روستاها و مناطق محروم از جمله امر حیاتی تامین آب شرب است.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: به دلیل فقر منابع آبی در این استان و ادامه روند خشک‌سالی، پروژه‌های آب‌رسانی روستایی باید در قالب مجتمع‌های آب‌رسانی تامین شود.

وی بر اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی تاکید کرد و افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها طی سال گذشته و امسال، این مهم می‌تواند به کاهش مشکلات در بخش آب کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به مجتمع در حال کلنگ‌زنی گفت: این مجتمع 41 روستا را در قالب 23 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌دهد که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در حال احداث است.

به گفته وی تامین آب این روستا با احداث آب ‌شیرین‌کن 400 مترمکعبی در روستای بونجی و از تصفیه‌خانه جاسک انجام خواهد شد.

حمزه‌پور حجم عملیات این پروژه را 249 کیلومتر، طول خطوط پنج باب ایستگاه پمپاژ و 11 باب مخازن به ظرفیت دو هزار و 475 مترمکعب عنوان کرد که پیش‌بینی می‌شود طی زمان‌بندی یک ساله به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول