اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی:

16 پروژه آب‌رسانی در سطح استان در دست اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: 16 پروژه آب‌رسانی شامل طرح‌های آب‌رسانی به شهرهای میاندوآب، ارومیه و چهاربرج و آب‌رسانی طرح‌های مسکن مهر در سطح استان در دست اجراست.

16 پروژه آب‌رسانی در سطح استان در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید آقازاده بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران کنترل کیفیت آب شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی که در سالن همایش هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: درصدد هستیم از بخش خصوصی با توجه به محدودیت منابع و بودجه عمومی در زمینه پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

وی در زمینه جذب مشارکت‌های بخش خصوصی اعلام کرد: از سال 90 برنامه‌های خود را در این زمینه اجرایی کردیم و دفتری در این ارتباط در شرکت آب و فاضلاب استان تشکیل شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این مورد انجام گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه آب‌رسانی به مساکن مهر استان اعلام آمادگی می‌کنیم و در بسیاری از شهرها واگذاری انشعاب به مساکن مهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دارای 17 واحد آزمایشگاه است، گفت: در این آزمایشگاه‌ها 90 دستگاه کلرزن مایع و 9 دستگاه کلرزن گازی در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با انجام اصلاح و تغییر در مسیر خطوط انتقال آب در تصفیه‌خانه آب شماره یک ارومیه، امکان انتقال آب به صورت ثقلی به مخزن طرزیلوی این شهر فراهم و ایستگاه پمپاژ بین راهی تصفیه‌خانه مذکور تا مخزن طرزیلو، با قدرت 748 کیلو وات در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: با انجام این تغییرات از میزان انرژی مصرفی ماهانه تاسیسات این امور به مقدار 380 کیلو وات ساعت کاسته شده است و این امر منجر به صرفه‌جویی مالی بالغ بر 58 میلیون و 924 هزار و 800 ریال در ماه می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه 16 پروژه آب‌رسانی در سطح استان در دست اجراست، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های آب‌رسانی به شهرهای میاندوآب، ارومیه و چهاربرج و آب‌رسانی طرح‌های مسکن مهر در 13شهرستان بوده که برای اجرای آن‌ها 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی و تکمیل سه تصفیه‌خانه آب در آذربایجان‌غربی تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌های شهرهای سردشت و نقده به همراه سایت دوم تصفیه‌خانه ارومیه با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی از سرمایه‌گذاری 550 میلیارد ریالی اجرای طرح‌های آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خبر داد و با اشاره به واگذاری اجرای سه طرح به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: میزان سرمایه‌گذاری اولیه این طرح‌ها 180 میلیارد ریال برای سه مدول تصفیه‌خانه برآورده شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول