اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 3.7 میلیارد ریال

بهره‌برداری از 2 طرح آبرسانی در زرند آغاز شد

خبرگزاری فارس: 2 طرح آبرسانی در شهرستان زرند با اعتبار 3 میلیارد و 750 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از 2 طرح آبرسانی در زرند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، بهره‌برداری از دو طرح آبرسانی در شهرستان زرند با اعتبار 3 میلیارد و 750 میلیون ریال با حضور مسئولان صبح امروز آغاز شد.

احمد سنجری رئیس اداره آب و فاضلاب زرند در این آیین گفت: بهره‌برداری از فاز دوم آبرسانی به شهر خانوک در قالب چهار کیلومتر لوله‌گذاری و احداث 10 حوضچه با اعتبار 750 میلیون ریال و بهره‌مندی 300 خانوار این شهر از آب آشامیدنی سالم در مدت زمان سه ماه اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ و خط انتقال ریحان‌شهر به بهره‌برداری رسید که این طرح در قالب حفر یک حلقه چاه با عمق 250 متر و با دبی 25 لیتر در ثانیه و با اجرای 5 هزار و 800 متر خط انتقال با اعتبار 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در مدت زمان یک سال اجرا شده است و با بهره‌برداری از آن حدود 2 هزار مشترک از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سنجری گفت: عملیات اجرایی حصار کشی مخزن ریحان‌شهر به میزان 2 هزار متر مربع آغاز شد و این طرح با اعتبار 15 میلیارد و 700 میلیون ریال با هدف حفاظت از منابع آب در مدت زمان شش ماه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی شهرستان زرند با استفاده از 12 حلقه چاه از دشت چترود و با حدود 104 کیلومتر خطوط جمع‌آوری و انتقال با لوله 450 و 600 تأمین می‌شود.

سنجری خاطر نشان کرد: این اداره به 21 هزار و 450 مشترک در شهر زرند و یک‌هزار و 246 مشترک در شهر خانوک و یک‌هزار و 810 مشترک در یزدان‌شهر و 2 هزار مشترک در ریحان‌شهر خدمات‌رسانی می‌کند.

رضا کرمی فرماندار زرند نیز با اشاره به خشکسالی‌های مداوم و افت شدید آب‌های زیرزمینی بر مدیریت منابع آبی تأکید کرد و گفت: امیدواریم مردم با استفاده صحیح از منابع آبی کمبود آب در منطقه را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول