اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

گسترش پژوهش راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به اینکه شعار سال جدید بر مبنای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار گرفته است با گسترش پژوهش می‌توان در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کرد.

گسترش پژوهش راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان لیلا جویباری بعد از ظهر امروز در همایش پژوهش در نظام سلامت در استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر جنگ متفاوت شده و جنگ سخت نیز جایگاهی ندارد بنابراین وابسته شدن به تحقیقات و یافته‎های کشورهای خارجی ما را از انجام پژوهش باز‌ می‎دارد که باید این موضوع به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ما می‎توانیم با وضعیتی که داریم و با توصیه‎هایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، پژوهش را به عنوان ابزاری برای رسیدن به مرجعیت علمی استفاده کنیم و در این صورت برای خودمان یک تکلیف شرعی در نظر بگیریم.

سرپرست مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ جایگاه تحقیقات کاربردی در ارتقای حاکمیت بالینی را یکی از مباحث روز برشمرد و اذعان کرد: پژوهش به عنوان یک ابزار و وسیله است و هدف نیست که باید بتوانیم به عنوان یک ابزار از آن بهره‎مند شویم.

جویباری با اشاره به اینکه پژوهش به عنوان منشأ تحول و تغییرات بنیادی است یادآور شد: پژوهشگری یک موضوع غیرقابل اجتناب است که اگر با این دیدگاه به موضوع نگریسته شود دیگر، پژوهشگران را افرادی خاص و آکادمیک که ممکن است در دانشگاه بیتوته کرده باشند تا به انجام آزمایش بپردازند قلمداد نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دنیا در حال تغییر است و لحظه‎ای از حرکت باز نخواهد ایستاد ما نیز باید خودمان را متناسب با تغییرات جلو ببریم تا بتوانیم آن شکافی که با هدف برنامه‎ریزی در بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ایجاد شده را برطرف کنیم.

سرپرست مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطر نشان کرد: در سال‎های اخیر با توجه به همت و عزم ملی که ایجاد شده به نظر می‎رسد این شکاف کمتر شده ولی هنوز کافی نیست.

جویباری با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای پیشرفت علمی پژوهش‎های کاربردی است اذعان کرد: ارتقا و پیشرفت دانش منوط به این است که خودمان تولید دانش داشته باشیم نه اینکه به تولیدات علمی دیگران تکیه و آن را بومی‎سازی کنیم  گر چه این موضوع جایگاه خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول