اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

بصیرت مشعل مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی اعتقاد دارد: بصیرت نخستین گام و مشعل مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

بصیرت مشعل مقابله با جنگ نرم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حسین بهرامی ظهر امروز در جلسه صالحین بسیج دانش‏آموزی شاهرود گفت: بصیرت به معنای آگاهی همه‌جانبه و نگاه ژرف داشتن، فریب ظاهر را نخوردن، دشمن‌شناسی و مقابله با فتنه و هم‌چنین ممیزه شایسته‌ای در شناخت حق از باطل و صواب از ناصواب در فضای جامعه است.

وی افزود: در جنگ "صفین" عده‌ای از سپاه امیرالمؤمنین(ع) از جنگیدن با سپاه شام خودداری کردند با این بهانه که آنها هم مسلمان هستند و به نماز و روزه پایبندند و از حق حرف می‌زنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضرت علی(ع) خطاب به این عده فرمودند که درِ جنگ میان شما و اهل قبله (کسانی که رو به قبله نماز می‌خوانند، یعنی مسلمان‌ها) باز شده است و این پرچم را تنها کسانی می‌توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.

وی با تفسیر سخنان حضرت علی(ع) افزود: این سخن امیرالمؤمنین معیار مسلمانی، حق و حقیقت است و اگر علی‌(ع) با قاسطان و ناکثان و مارقان می‌جنگد، به خاطر بصیرتی است که نسبت به نیّات‌ و اعمال‌ آنها دارد، بنابراین اگر کسی به ظاهر مسلمان باشد و ادعای مسلمانی کند، اما در برابر ولی بایستد، باعث نمی‌شود که مسلمانان با او نجنگند.

بهرامی افزود: پر واضح است که در شناخت حق و باطل و اصولاً در حوزه معرفت‏شناسی رویکرد‌های تعصبی و احساساتی و گرایش‌های مبتنی بر هیجان آسمان سیاست را تیره و تار می‌کند.

وی تاکید کرد: باید با رویکردهای منطقی استوار بر حق و حقیقت و نگاه‌های نقادانه مبتنی بر علم و عقل، حق را تبیین کرد و مطمئناً این موضوع مورد اقبال عوام و خواص یک جامعه قرار می‌گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان فتنه همواره در طول تاریخ عرض اندام کرده، اما آنچه در شناخت گفتمان فتنه، چراغ راهنمای عوام و خواص بوده، اصل بصیرت است.

در این جلسه، بیش از 30 نفر از اعضای حلقه‏ها و سرگروه‏های تربیتی شاهرود حضور داشتند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول