اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه کلاس درس‌هایی از قرآن کریم برپا شد

نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم در ساری

خبرگزاری فارس: در حاشیه کلاس درس‌هایی از قرآن کریم استاد قرائتی، نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم برپا شد.

نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، از روز گذشته از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه کربلای مازندران، نمایشگاه فرهنگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم در سپاه کربلای مازندران برگزار شد.

این نمایشگاه که در 12 غرفه به فعالیت‌های فرهنگی پرداخته است، نمادهای شیطان‌پرستی را به تصویر کشید و تلاش کرد تا بصیرت بازدیدکنندگان را برای مقابله با فرقه‌های نوظهور آن هم به روایت تصویر ارتقا دهد.

اعتیاد از دیگر موضوعاتی بود که در نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کرد، در این غرفه انواع مواد مخدر در بسته‌بندی به صورت تابلو در معرض دید قرار گرفت و تعداد مواد مخدر صنعتی فضای بیشتر تابلو را به خود اختصاص داد.

غرفه سرداران، امیران و 10 هزار شهید مازندرانی از دیگر فضاهای نمایشگاهی بود که تنها در حد کتاب و پوستر زمینه را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

غرفه کانون مساجد در بحث عفاف و حجاب در این نمایشگاه وارد شد که با پوسترهای متعدد انواع حجاب از دوره قاجار، پهلوی، دوران بعد از انقلاب و نیز ادیان و فرقه‌های مختلف را به روایت تصویر مطرح کرد.

تصویری که زنان را ابزاری برای تجاری شدن و محرومیت به جرم حجاب نشان می‌داد در کنارش به جهانی شدن حجاب اشاره کرد و این تصاویر نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

بخش متنوع‌تر این نمایشگاه فرهنگی فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی بود که انواع کتاب‌های مراجع دینی و نیز آشنایی جوانان را با هجمه‌های دشمن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد و مخاطبان غرفه شیطان‌پرستی این سازمان، قشر جوان جامعه بودند.

تصاویر کرانادو "دست شیطان"، حالت انگشتانی بود که به صورت خفاش درآمده یکی از نمادهای شیطان‌پرستی است که به روایت تصویر برای بازدیدکنندگان فراهم شده بود.

تصاویری که نمونه‌ای از آرایش‌های مربوط به شیطان‌پرستی، نماهایی از فیلم مومیایی، دوزخ جکیل از شخصیت‌های شیطانی در هالیوود است که این نمایشگاه با به تصویر کشیدن این روایات زمینه را برای بصیرت‌افزایی اقشار مختلف جامعه فراهم کرد.

تصویری که نمونه‌ای از القائات کودکان خردسال در حال مطالعه کتاب شیطان‌پرستی را نشان می‌داد نماد کلی هجمه‌های فرهنگی دشمن برای براندازی اسلام در عصر کنونی است.

غرفه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از دیگر فضاهای نمایشگاهی بود که در حد سه بنر از بافت قدیم و تفرجگاه مازندران این استان را برای بازدیدکننده‌ها فراهم کرد.

به گزارش فارس از ساری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران غرفه‌ای از فضای نمایشگاهی را برای مخاطبان خود قرار داد، در حالی که هیچ کودکی نمی‌توانست با خانواده خود در درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی حضور یابد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول