اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

290 اقدام برای عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین انجام شد

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: 290 اقدام اساسی برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین انجام شد.

290 اقدام برای عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمیدرضا حاجی‌بابایی بعد از ظهر امروز در نشست با امام جمعه مرکز خراسان‌شمالی این اقدامات را شامل طرح بزرگ راهیان نور، نهضت ملی قرآن، مدارس قرآنی، بیمه طلایی فرهنگیان، شنای دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی به تبیین سند تحول بنیادین و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این سند پرداخت و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فضا برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده شده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: البته خیلی از مسائلی که مطرح می‌شود، تحول نیست بلکه نقطه شروع است مثل 3-3-6 که سخت‌ترین قسمت کار است.

* سند تحول بنیادین جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا می‌دهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا می‌دهد، گفت: بر اساس این سند شورای عالی آموزش و پرورش باید برنامه‌ها را مصوب کند و سالی یکبار به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش بدهد.

وی افزود: این شورا هر پنج سال قوانین آن را بررسی و به شورای عالی نقایص را منعکس کند تا راهکاری برای اصلاح فراهم شود.

حاجی‌بابایی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مسئولان و فرهنگیان زمینه برای اجرای سند تحول بنیادین در این وزارتخانه فراهم شود.

* دشمنان از جدایی بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سوءاستفاده کردند

امام جمعه بجنورد هم در این نشست با اشاره به اینکه دشمنان از جدایی بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سوءاستفاده کردند، گفت: لازم است تا فاصله این دو مرکز کم شده تا مانع سوءاستفاده دشمنان فراهم شود.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با اشاره به جایگاه متعالی آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش متحول شود، در واقع کشور متحول می‌شود.

وی همچنین تدوین سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ یقیناً آغاز حرکت این تحول بنیادین در کل استان و هم‌چنین در کل کشور تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه بجنورد بر همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی می‌بایست با هم متحد شوند و به یکدیگر کمک کنند تا تعاون و خوبی‌ها در کشور اجرا شود.

وی همچنین به همه‌ی علمای اسلام و حوزه‌های علمیه توصیه کرد تا با فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین تعامل داشته باشند و دانش‌آموزان را مورد حمایت خود قرار داده و راهنمای آنان باشند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول