اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

سند تحول بنیادین بر اساس مفاد آن اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سند تحول بنیادین بر اساس مفاد آن اجرا می‌شود.

سند تحول بنیادین بر اساس مفاد آن اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم انتخابات انجمن اولیاء و مربیان استان همدان در جمع اعضای هیئت رئیسه انجمن اولیاء و مربیان شهرستان‌ها، مناطق و نواحی اظهار داشت: امروز در مجموعه تعلیم و تربیت کشور با تکیه بر الگوهای تربیتی می‌توان بهترین فرصت را برای تعالی‌بخشی به مدارس در راستای توجه و تأکید ویژه به خانواده به عنوان پایه‌ تربیت فرزندان صالح مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در این میان نقش انجمن‌های اولیاء و مربیان در مجموعه سیاست‌های اجرایی آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که در نگاه فرا آموزشی هدف‌گذاری‌های نهایی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و سند تحول بنیادین به عنوان راهنمای عمل متولیان تعلیم و تربیت به صورت رسمی در بین خانواده‌ها، مسئولان و آحاد مردم نقش پررنگی را در راستای منویات نظام آموزش و پرورش ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با کمک انجمن‌های اولیاء و مربیان می‌تواند حیات طیبه‌ای که به عنوان ارزش و اعتقاد عقلانی و منطقی در خانواده‌ها جایگاه ویژه دارد را در ارتباط میان خانه و مدرسه مصداق بخشد.

وی عنوان کرد: در استان 300 هزار دانش‌آموز وجود دارد و اگر ما بتوانیم تنها مشکل یک نفر را در انجمن‌های اولیاء و مربیان حل کنیم کاری بسیار بزرگ و انسانی را انجام داده‌ایم و امروز آموزش و پرورش توانسته در عرصه‌های درون و برون سازمانی طلایی‌ترین دوران مدیریتی خود را سپری کند.

حسنی‌محتشم ادامه داد: در طی دو سال اخیر تنها ذهنیت خود درباره سند تحول بنیادین را در کشور و به تبع آن در استان دنبال می‌کردیم، اما در سال جاری بر آن هستیم تا تمام محتوا و ساختار نظام آموزشی و حیات طیبه در سند تحول بنیادین را در مدیریت مجموعه استان با تکیه بر نیروهای توانمند و اندیشه‌های والای معلمان اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تلاش کردیم به دلیل عدم وقت کافی والدین برای شرکت در جلسات انجمن اولیاء و مربیان برنامه‌های آموزش خانواده را در مساجد و پس از برگزاری نماز مغرب و عشاء برگزار کرده و در این راستا الگویی برای سایر استان‌های کشور باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تعداد آموزشگاه‌های دارای انجمن اولیاء و مربیان را در سال گذشته 2 هزار و 227 آموزشگاه با تعداد 15 هزار و 518 نفر عضو عنوان کرد و افزود: اخیراً جلسه استانی به منظور ساماندهی سرویس مدارس با بهره‌گیری و مساعدت از کمک‌های شهرداری و اتحادیه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی انجام شده و 3 هزار و 849 خودرو برای جابه‌جایی 37 هزار و 471 دانش‌آموز به کارگیری می‌شوند.

وی در پایان اذعان داشت: در سال تحصیلی جدید تصمیم گرفتیم تا بر روی برچسب نصب شده در تاکسی سرویس‌ها شعار تربیتی ویژه آموزش و پرورش تعبیه شود تا دانش‌آموزان در مسائل ایاب و ذهاب دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول