اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

عملیاتی شدن سند تحول بنیادین رسالت خطیر همگان است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تحول یک سنت تغییرناپذیر الهی است و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش که همواره مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است باید هرچه سریع تر وارد عملیات اجرایی شود.

عملیاتی شدن سند تحول بنیادین رسالت خطیر همگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در بیست و هشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: رسیدگی به موضوعات حوزه تعلیم و تعلم وظیفه همه اقشار جامعه است.

وی تصریح کرد: بررسی و رسیدگی به حقوق معلمان، بررسی و رسیدگی به حقوق متعلمان و وظایف مسئولان در قبال این دو قشر سه ضلع مهم در عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که اگر به هر یک از اینها بی‌توجهی صورت گیرد جامعه آسیب خواهد دید.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از آسیب‌های جامعه ما این است که افراد به حقوق خود توجه دارند اما به وظایف خود کم‌توجهی می‌کنند حال آنکه این دو مکمل یکدیگر بوده و در یک راستا قرار دارند.

رشید با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت یک انسان شجاع و کارآمد هدف اصلی است، گفت: مطابق با برنامه راهبردی در این سند باید در دانش‌آموزان برجستگی فکری و اخلاقی منطبق بر خلق و خوی اسلامی ایجاد شود تا بتوان به حیات طیبه و مدینه فاضله دست یافت.

وی مزیت اصلی ایران را فرهنگ و تمدن آن دانست و افزود: از آنجا که هدف غایی در آموزش و پرورش ارتقای سطح فرهنگی و کمک به انسان‌سازی است همه باید این نهاد را در دستیابی به اهداف مقدسش یاری رسانند.

*نخستین معلم انسان ذات باری تعالی است

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: نخستین معلم انسان خداوند تبارک و تعالی است و در حدیث قدسی نیز آورده شده است که ظرفیت استعداد علمی انسان نامحدود است.

رشید پیامبران الهی را دومین معلم انسان دانست و تصریح کرد: در این بین پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد(ص) نه تنها کامل کننده رسالت انبیاء بلکه کامل‌ترین و بهترین معلم برای مسلمانان و کل بشریت است.

وی ادامه داد: سیره، روش، منش، رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) در تمامی بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی برای انسان‌ها به عنوان معلمینی بی‌نظیر و اسوه‌هایی جاودان محسوب می‌شوند که بشریت از آن سیراب می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی حضرت امام راحل(ره) را شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ معاصر خواند و افزود: هنوز بعد از گذشت چند سال از عمر با برکت امام راحل(ره) ظرف زمان نتوانسته ابعاد وجودی این شخصیت عظیم را برای بشریت به تصویر بکشاند و زوایای پیدا و پنهان ایشان را به عنوان یک الگو که برگرفته از قرآن و اسلام ناب محمدی بود به جهانیان عرضه کند.

رشید، معلمی را به فرموده امام راحل(ره) شغل انبیاء دانست و اضافه کرد: زندگی فردی و اجتماعی حضرت امام راحل(ره) منشور بزرگی برای زندگی بشریت است اما هنوز برنامه مدونی برای شناخت این شخصیت والامقام در برنامه‌های درسی برای نسل جدید وجود ندارد که باید از سوی مسئولان امر این مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی شهید مرتضی مطهری را از شخصیت‌های بی‌نظیر عصر معاصر دانست و تصریح کرد: پایه افکار مطهری دین بود ولی در زمان زندگی کرد و از معلمین بزرگ تاریخ معاصر است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول