اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش در اجتماع بزرگ فرهنگیان هرمزگان:

سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش کشور است

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با چهارمین دور سفر استانی دولت به هرمزگان، کارگاه بزرگ آموزش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونین وزارت، در محل سالن فجر بندرعباس برگزار شد.

سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این همایش بزرگ که ظهر امروز برگزار شد بیش از 4 هزار فرهنگی حضور داشتند، وزیر آموزش و پرورش با تشریح اهداف راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور گفت: برای اینکه بتوانیم آموزش و پرورش را بر مبنای نیازهای روز و متناسب با توسعه راهبری نماییم نیازمند نقشه جامع راه در این عرصه مهم هستیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: بر این اساس و بر مبنای ضرورت تدوین نقشه جامع، وزارت آموزش و پرورش اقدام به تهیه سند تحول بنیادین نمود که به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش همه مسائل مرتبط با این مجموعه عظیم را دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در یک نگاه جامع باید گفت سند تحول بنیادین جامع‌ترین سندی است که ماحصل خرد جمعی و بهره‌گیری از نقطه نظرات کارشناسان زبده و صاحب نظران و اساتید برجسته دانشگاه است.

وزیر آموزش و پرورش در همین راستا خاطرنشان کرد: ضرورت نیاز آموزش و پرورش کشور به یک تحول بنیادین که مدنظر مقام معظم رهبری بود دغدغه‌ای است که به حدود 23 سال قبل بر می‌گردد مقطعی که معظم‌له در جایگاه رئیس جمهور بر این امر تأکید وافر داشتند.

وی یادآور شد: از این‌رو با توجه به این نظر این مهم، در سال‌های اخیر، آموزش و پرورش کشور ضرورت این نیاز را احصاء نمود و اقدام به تهیه و تدوین سند کرد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در واقع سند یاد شده پس از بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مبنای کار آموزش و پرورش قرار گرفت به طوری که با نگاه جامع همه مسائل مرتبط با این نهاد را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، جایگاه آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور مشخص شد، اضافه کرد: تعیین فلسفه برای تعلیم و تربیت که از اهداف این سند تحول است در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی‌سابقه بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این سند هم‌اکنون در یک صد و 30 هزار نسخه چاپ و آماده ارسال به همه مدارس است تا به عنوان یک نقشه جامع در اختیار متولیان امر تعلیم و تربیت باشد.

وی بیان داشت: به تعبیری با تصویب این سند آموزش و پرورش همه اقدامات خود را با برنامه و چشم‌انداز به پیش می‌برد و هیچ اقدامی سلیقه‌ای نیست.

وی روح سند تحول بنیادین را ارتقای شأن و جایگاه معلم عنوان کرد و یادآور شد: معلم باید به معلم بودن خود افتخار کند که این مهم به عنوان روح سند در همه مسائل معلم را محور توسعه آموزش و پرورش دیده است که هیچ دغدغه ای جز تلاش برای ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت نداشته باشد.

حاجی‌بابایی در بخش انتهایی سخنان خود با تأکید بر اینکه فصل‌الخطاب این سند این است که جامعه بپذیرد آموزش و پرورش برتر است، اضافه کرد: شاید نتوان همه مسائل مطرح شده در سند را طی یک یا دو سال اجرایی نمود اما مهم این است که نقشه راه مشخص و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: با جدیت در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش ایستاده‌ام و هرگز از اصول تدوین شده که بر محوریت سند تحول بنیادین است عقب‌نشینی نخواهم کرد.

یادآور می‌شود در این همایش احمد آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از دستاوردهای آموزش و پرورش استان را ارائه نمود.

اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی که بر مبنای طرح‌های وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرایی شده است، از بخش‌های دیگر این همایش بود که با استقبال حاضرین رو به رو شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول