اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یزد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از اجرایی شدن سند تحول بنیادین خبر داد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یزد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: طرح تدوین سند تحول بنیادین از سال 68 آغاز شد و با پی‌گیری‌های وزیر آموزش و پرورش و شورای‌عالی آموزش و پرورش و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نهایی و مقرر شد، فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای محورهایی باشد که در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است.

وی هم‌چنین از اجرایی شدن ساختار 6،3،3 ویژه ورودی سال تحصیلی 92 - 91 خبر داد و افزود: در این ساختار دوره ابتدایی شش ساله و دوره متوسطه در قالب دو دوره سه ساله تشکیل می‌شوند.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این ساختار هر سال محتوای هر پایه تغییر می‌کند به طوری که سال گذشته پایه اول ابتدایی و امسال پایه دوم و ششم ابتدایی محتوایش تغییر می‌کنند.

وی با اشاره به ساماندهی فضاسازی آموزشی و تأمین نیروی انسانی این سازمان تصریح کرد: افزودن بر 700 کلاس پایه ابتدایی از جمله اقدامات در دستور کار در این حوزه است.

رحیمی‌نژاد اظهار امیدواری کرد: در سال جدید با اختصاص اعتبارات لازم کسری‌های موجود در زمینه کلاس رفع شود زیرا با آماده‌سازی فضاهای آموزشی، مشکل فضا نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه با اشاره به توانمندی‌های این حوزه اظهار داشت: کسب رتبه اول در توان علمی با توجه به درصد قبولی کنکور از جمله مهم‌ترین توانمندی‌های این مرکز است و از طرف دیگر پس از برگزاری امتحانات هماهنگی کشوری، دانش‌آموزان یزدی توان برتر و نخست کشور را به خود اختصاص دادند.

رحیمی‌نژاد با اشاره به آزمون‌های ورودی در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: ورودی‌های اول دبیرستان یا راهنمایی در آزمون‌های زیادی شرکت می‌کردند اما امسال آزمون‌ها به دو مورد محدود شد هم‌چنین آزمون استعدادهای درخشان به صورت متمرکز و کشوری برگزار می‌شود که امسال یک آزمون برگزار می‌شود، این در حالی است که سال‌های گذشته دو آزمون برگزار می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره اقدامات صورت گرفته در حوزه پرورشی اظهار داشت: در بحث اردوی راهیان‌نور 12 هزار دانش‌آموز پایه دوم دختر و پسر در دو نوبت به جبهه‌های جنگ اعزام شدند که در نهایت آثار ارزشمند و رضایتمندی مطلوبی در این اردوها حاصل شد.

وی ادامه داد: در بحث نهضت ملی حفظ قرآن کریم یزد در سطح کشور رتبه دوم را از نظر میزان استقبال دانش‌آموزان داشتیم.

وی با اشاره به گسترش مدارس قرآنی و افزایش دو برابر ظرفیت این مدارس در مقایسه با سال گذشته افزود: این مدارس از 220 مدرسه به 450 آموزشگاه قرآنی ارتقاء یافته است.

رحیمی‌نژاد هم‌چنین یادآور شد: استان یزد در بحث نهضت سوادآموزی در سال گذشته در بین استان‌های کشور نخستین استانی بود که متوسط باسوادی آن بالای 97 درصد اعلام شد.

وی هم‌چنین از اعزام مشاوران متخصص به مناطق محروم و شهرستان‌های یزد به منظور حفظ جایگاه استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به بیمه طلایی ویژه فرهنگیان گفت: این بیمه طلایی خدمت ویژه‌ای بود که در سال گذشته برای فرهنگیان اتفاق افتاد و ادامه آن نیز در سال 91 اجرایی خواهد شد.

وی هم‌چنین از نهایی شدن دانشگاه فرهنگیان در هر استان خبر داد و افزود: با این اقدام در هر استان دو پردیس پیش‌بینی شده که در مجموع 25 هزار دانشجو در سطح کشور وارد 64 مرکز آموزش عالی آموزش و پرورش خواهند شد.

رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به منظور گسترش تفکر اندیشه‌محوری طرح "جابر بن حیان" با هدف آزمایش، پژوهش و خلاقیت در مقطع ابتدایی اجرایی می‌شود که مبنای این طرح، پژوهش‌محوری و خلاقیت‌محوری است.

وی افزود: مرحله آموزشگاهی این طرح انجام شده و مرحله استانی نیز از هشتم تا 16 اردیبهشت جاری انجام می‌گیرد و برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول