اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تقلیدی بودن آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تقلیدی بودن نظام تعلیم و تربیت در ایران که یک بیماری مزمن است با اجرای سند تحولی بنیادین در نظام تعلیم و تربیت برطرف می‌شود.

تقلیدی بودن آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست تجلیل از ستاد گرامیداشت هفته معلم در اردبیل اظهار داشت: از سال 84 تهیه این سند در دستور کار قرار گرفت به طوری که 500 نفر از متخصصان آموزش و پرورش در شورای انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش بعد از بحث و بررسی‌های مختلف و انجام 88 مطالعه متنوع در سال گذشته در قالب چهار بسته این سند را به تصویب نهایی رساندند.

وی چهار بسته مدنظر را مربوط به فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت عمومی و رسمی، رهنامه تربیت رسمی و عمومی و سند تحول بنیادین برمبنای نظام آموزشی رسمی و عمومی اعلام کرد و گفت: این اسناد را بیش از هشت ماه کمیته‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار داده و در صحن علنی شورا و با حضور و نظارت رئیس جمهور بند بند آن به تصویب رسید و 22 آذر ماه سال گذشته در شورای عالی انقلاب و آموزش و پرورش به تصویب نهایی رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید اخیر مقام معظم رهبری را در تدوین آیین‌نامه اجرایی برای بند به بند این سند را خاطرنشان کرد و یادآور شد:‌ بیش از 250 برنامه در این سند هدف‌گذاری شده که در هفت فصل و 23 محور مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

محمود‌زاده معلم را محور اساسی تحول بنیادین و مدرسه را مرکز این تحول اعلام کرد و ابراز داشت:‌ از 23 محور بنیادین این سند بیش از چهار محور مربوط به نقش و جایگاه معلم، تامین نیروی انسانی مجرب، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و ارتقای منزلت معلمان است که امیدواریم مورد عنایت و توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه یاد و خاطره استاد مطهری را که قرین خجسته نام معلم است گرامیداشت و عنوان کرد: معلمان افتخار می‌کنند که روزشان به نام اندیشمند فاضل و بزرگ معلم انقلاب بعد از امام راحل زینت یافته است و ما همیشه بر روح و روان این شهید والامقام و 63 هزار شهید فرهنگی استان درود می‌فرستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود با قدردانی از همت مسئولان استانی در برگزاری هفته گرامیداشت معلم از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان اردبیل در اواخر خرداد ماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول