اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوشنویسی هنر اصیل ایرانی

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با بزرگداشت مقام استاد خوشنویس عبدالمجید طالقانی در قزوین با بیش از 940 اثر افتتاح شد.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با بزرگداشت مقام استاد خوشنویس عبدالمجید طالقانی در دو بخش نمایشگاهی و مسابقه با حضور اساتید برجسته خوشنویسی در ایران و جهان امشب افتتاح شد.

محمد‌حسین شفیعی‌ها مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بخشی از این مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه این نمایشگاه می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش علاقه مردم و به خصوص جوانان به رشته هنری خوشنویسی باشد، بیان کرد:‌ دو‌سالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با 940 اثر در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه به ترتیب با 420 و 520 اثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه در بخش‌های آزاد با 121 اثر در بخش استاد و مدعوین با 140 اثر انجمن خوشنویسان ایران با 40 و در بخش آثار بین‌المللی با 60 اثر آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی قزوین با استقبال مناسبی از سوی هنرمندان و خوشنویسان ایران و جهان کار خود را آغاز کرد به طوریکه بیش از 60 اثر از هنرمندانی از کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، پاکستان و افغانستان در این دو‌سالانه شرکت کرده‌اند.

شفیعی‌ها اظهار کرد:‌ این دوسالانه  در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق‌، ثلث، نسخ در بخش غیر رقابتی و رشته‌های نقاشی خط، نستعلیق‌، شکسته نستعلیق‌، ثلث و نسخ در بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود.

حمید شالویی عضو شورای سیاست گزاری دومین دوسالانه خوشنویسی ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه در روزگاری که هنر باید به مردم شناسانده شود و از جایگاه نامطلوبی برخوردار است، نیاز است تا هنری از جمله خوشنویسی جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا کند، اظهار کرد: برگزاری دوسالانه خوشنویسی گامی برای رسیدن به جایگاه واقعی هنر است.

وی ادامه داد:‌ مردم ایران اسلامی باید با هنر خوشنویسی که هنر پدری ما ایرانیان است بیشتر آشنا شوند و نباید اجازه بدهیم که این هنر از بین برود.

دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران امسال به نام عبدالمجید طالقانی استاد بزرگ خوشنویسی نامگذاری شده است و بیش از 40 اثر از مجموعه آثار این استاد در این نمایشگاه مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان از امروز 23 اردیبهشت ماه تا 18 خرداد ماه از ساعت 9 الی 12 صبح و 4 الی 8 شب برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول