اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

قدردانی از مادر به او شادابی و انگیزه تلاش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: فرزندان با قدردانی از زحمات مادرانشان به آنان بزرگ‌ترین انگیزه تلاش و شادابی را می‌دهند.

قدردانی از مادر به او شادابی و انگیزه تلاش می‌دهد

حجت‌الاسلام ‌علی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: فرزندان با احترام، اکرام، زیبا سخن گفتن، یادآوری و قدردانی از زحمات مادر می‌توانند بهترین هدیه را در روز مادر به مادرانشان اهدا کنند.

عباسی با بیان اینکه والاترین هدیه فرزند به مادر قدردانی از زحمات اوست، گفت: فرزندانی که ازدواج کردند و دور از مادران زندگی می‌کنند در روز مادر که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) نامگذاری شده است با انجام صله رحم به یاد مادر باشند و از او قدردانی کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: احترام و رفتن به نزد مادر فقط مختص روز مادر نیست و باید فرزندانی که دور از مادر زندگی می‌کنند هر روز با صله رحم حتی با یک تماس تلفنی جویای حال آنان و به یاد مادرانشان باشند.

عباسی گفت: عشق و محبت به مادر انگیزه تلاش او را ارتقا می‌دهد تا مشکلات خانواده و جامعه را به آسانی تحمل و آنها را با بصیرت در خانواده برطرف کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مادران بیشتر از ساده‌زیستی، پرهیز از تقاضای غیر ممکن از همسر و تقسیم کار مناسب در خانواده و دوری از دلبستگی‌های دنیوی حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند تا زمینه‌های آرامش خانواده فراهم شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: مادران مسلمان باید از حضرت زهرا(س) به عنوان بانوی نمونه اسلام در زمینه‌های فرزندداری، همسرداری و مادری الگوگیری ‌کنند تا بتوانند فرزندان و همسران خوبی را به جامعه تحویل دهند و با تحقق این امر از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاسته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در احادیث قدسی به پاسداشت مقام معنوی و احترام مادر تأکید شده است، باید فرزندان با عشق و محبت به مادران از اجر معنوی آن در دنیا و آخرت بهره‌مند شوند.

مردان "دوستت دارم" را به همسرانشان بگویند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به احادیث معصومین(س) مبنی بر اینکه اگر کسی را دوست دارید به زبان به او بگویید، گفت: مردان به عواطف و زحمات همسرانشان بی‌توجه نباشند و همواره به آنان ابراز علاقه کنند و دوست داشتن خود را به آنها بگویند.

عباسی با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدیه مردان به همسرانشان قدردانی از زحمات آنان است، اظهار کرد: مردان همیشه به یاد داشته باشند که همسرانشان همواره در کنار آنان با تحمل مشکلات خانواده توانستند مسایل خانواده را به‌ درستی مدیریت کنند و بر این اساس از زحمات آنان همواره تقدیر کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مادران در نگهداری، رشد و تربیت فرزندان نقش  بسزایی در خانه ایفا می‌کنند، تاکید کرد: مردان با تقدیر از زحمات همسرانشان و احترام به آنان می‌توانند نشاط و انگیزه تلاش آنان را ارتقا دهند.

عباسی معرفت به حقایق دینی و عمل کردن به احکام الهی در خانه را از ویژگی‌های زن نمونه مسلمان عنوان و بیان کرد: مادران با معرفت به خداوند متعال می‌توانند فعالیت‌های خانه‌داری خود را برای رضایت خداوند انجام دهند.

وی گفت: خدمت به شوهر و تربیت فرزندان از اعمال نیک نزد خداوند است و او بهترین پاداش‌ها را به مادر می‌دهد و مادران در روز قیامت نتیجه پاداش اعمال خیر خود را می‌بینند.

وی بیان کرد: از آنجایی که حضرت زهرا(س) بانوی نمونه اسلام بودند ولی خودشان وظایف خانه‌داری و همسرداری را انجام می‌دادند باید زنان امروز جامعه با پیروی از ایشان این وظایف را به خوبی در خانه انجام دهند.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول