اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ابهر خبر داد

افتتاح هنرستان 16 کلاسه مطهری در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: ساختمان هنرستان 16 کلاسه مطهری در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

افتتاح هنرستان 16 کلاسه مطهری در آینده نزدیک

علیرضا قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ابهر با تشریح آیات و احادیث در زمینه مقام معلم بیان داشت: خداوند نخست معلم انسان‌ها و پیامبر اکرم(ص) معلم ثانی و امانتدار بشریت است.

وی افزود: با این اوصاف معلمان باید قدر و ارزش خود را دانسته و تشخیص دهند که چقدر نقش آن‌ها در توسعه جامعه و سرنوشت یک ملت موثر است‌.

مدیر آموزش و پرورش ابهر در ادامه سند تحول بنیادین را جزء مطالبه‌های مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش دانست و گفت: این سند در 22 آذر سال 1390 توسط ریاست جمهوری رونمایی شد و اصل سند بر پایه قرآن و سیره حضرت پیامبر اسلام(ص) تدوین شده است.

وی افزود: در امتداد همین سند در مدارس طرح‌های مختلفی از جمله نهضت ملی حفظ قرآن کریم‌، سنجش باسوادی قرآنی‌، اجرای مسابقه درس‌هایی از قرآن، ایجاد مدارس قرآنی‌، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و ورزشی‌، هوشمندسازی مدارس‌، انتقال مدارس از شیفت بعداز ظهر به شیفت صبح ، استفاده از تکنولوژی نوین در تدریس، ایجاد و تولید محتوای الکترونیکی و اجرای نظام جدید آموزش 3-3-6 در حال انجام است.

قنبری در زمینه اجرای نظام 3-3-6 گفت: امسال دانش‌آموزان پایه پنجم از مدارس خود فارغ‌التحصیل نمی‌شوند، بلکه در پایه ششم همان آموزشگاه به تحصیل اشتغال داشته و از بابت اجرای این طرح ملی 86 کلاس درس جدید ایجاد خواهد شد‌.

وی افزود: در نتیجه به 86 کلاس فضا و 86 نفر نیرو نیاز خواهیم داشت که البته برنامه‌ریزی لازم برای تامین فضا و نیرو از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و اکثر برنامه‌ها با موفقیت در حال اجرا است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر تصریح کرد: برای اجرای این طرح و طرح‌های مهم دیگر نیازمند همکاری و کمک خیرین و همه مردم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت آموزش و پرورش ابهر در سال جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ابهر در سال جهاد اقتصادی با تلاش‌های صورت گرفته در شاخص‌هایی همچون انتقال مدارس به شیفت صبح‌، جذب خیرین‌، شورای آموزش و پرورش‌، بهبود اوقات فراغت، پروژه مهر و ستاد بزرگداشت مقام معلم مقام نخست استانی را کسب کرد.

قنبری به انتقال مدارس از شیفت ظهر به نوبت صبح اشاره و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری تعداد 180 کلاس و 37 مدرسه را برای آموزش بهتر در شیفت صبح سازماندهی کردیم و  فضای مدارس در نوبت بعد از ظهر برای اجرای کلاس‌های فوق برنامه‌، جبرانی‌، مسائل فرهنگی و هنری‌، کلاس‌های قرآن و مسائل آموزشی اختصاص داده‌ایم‌.

وی با اشاره به بحث مدرسه‌سازی اشاره و اضافه کرد: در امر مدرسه‌سازی تمام توان خود را برای جذب اعتبارهای دولتی به کار گرفته‌ایم‌.

مدیر آموزش و پرورش ابهر افزود: از این اعتبار‌ها مدارس ولیعصر شناط‌، دبیرستان 12 کلاسه مرحوم خانصنمی و باشگاه فرهنگیان در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: عمده کار ما در مدرسه‌سازی جذب خیرین است و در حال حاضر عملیات احداث 77 کلاس توسط خیرین در هنرستان خیر‌ساز گروه صنعتی هوا یار‌، هنرستان خیرساز آقای مطهری در محوطه هنرستان شهید بهشتی‌، مدرسه خیرساز دکتر کاشانی در محل ساختمان قدیم مدارس شهید مطهری و فائض‌، مدرسه خیرساز آقای کردبچه، دبستان خیرساز دکتر حسینی در صائین ‌قلعه و افزایش فضای آموزشی و کلاس درس مدرسه فرهنگیان توسط دکتر حسن‌خانی با جدیت در حال اجرا است.

قنبری با بیان اینکه ساختمان هنرستان 16 کلاسه مطهری در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی‌، صرفه‌جویی در مصرف‌، استفاده از کالای ایرانی و عدم خرید کالاهای خارجی از اقدامات مهم برای تحقق شعار حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی است.

وی در پایان اظهار داشت: برای مبارزه با بیکاری و تورم باید کالای ایرانی مصرف کنیم که در آموزش و پرورش نیز خرید کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارد ممنوع شده است‌.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول