اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح 23 مدرسه قرآنی در تویسرکان

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس، 23 مدرسه قرآنی در شهرستان تویسرکان افتتاح شد.

افتتاح 23 مدرسه قرآنی در تویسرکان
معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش تویسرکان در حاشیه مراسم افتتاح مدارس قرآنی در تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، قرآن را ارزشمندترین سرمایه برای دستیابی به سعادت و خوشبختی بشر خواند و گفت: ایجاد مدارس قرآنی با هدف توسعه و نهادینه کردن علوم قرآنی در سطح اجتماع به ویژه برای رشد و ارتقا بینش و بصیرت معنوی نسل جوان ضروری است.
محمد سلگی افزود: این مدارس در سه مقطع ابتدائی، راهنمائی و متوسطه در سطح شهرستان برای دانش‌آموزان علاقه‌مند راه‌اندازی شده است. 
وی با اشاره به اینکه هر مدرسه حداقل 50 نفر و حداکثر 70 نفر را پوشش می‌دهد، اضافه کرد: با توجه به این مهم که شاکله شخصیت اخلاقی و اجتماعی جوان و نوجوان در دوره حساس بلوغ و هیجانات شکل می‌گیرد، ایجاد بسترهای معنوی دینی برای رشد و هدایت نیروی انسانی جوان سرشار از انرژی و توان، لازم و ضروری است.
معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش تویسرکان اضافه کرد: ایجاد مدارس قرآنی یکی از اهداف و رویکردهای دولت برای ترویج و گسترش معنویات الهی با بهره‌مندی از کتاب ارزشمند قرآن کریم با حضور کارشناسانه و متخصصان این حوزه بوده که در حال حاضر در سراسر کشور نیز در حال توسعه است.
وی تکیه بر کلام وحی را اصلی‌ترین راهبر برای دستیابی به مقام متعالی در همه برهه‌های زندگی بشر برشمرد و تصریح کرد: قرآن کریم نجات‌دهنده و بهترین راهنما و هدایت‌گر انسان در تمام زمان‌هاست که با سرلوحه قرار دادن این منبع ارزشی و پیروی از دستورات غنی آن زندگی بشر هموار می‌شود.
سلگی در پایان نوبت صبح مدارس را فرصتی برای استفاده بهینه دانش‌آموزان از قرآن کریم خواند و خاطرنشان شد: تشکیل مدارس قرآنی در نوبت صبح فرصتی است که دانش‌آموزان بتوانند از اوقات فراغت خود به بهترین نحو استفاده کنند و با بهره‌گیری از کلام وحی به سعادت و عزت دنیوی و اخروی برسند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول