اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش عشایر خبر داد:

افتتاح نخستین مدرسه راهنمایی دخترانه عشایری در دزفول

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از آغاز به کار نخستین مدرسه راهنمایی دخترانه عشایری در منطقه عشایری دزفول خبر داد.

افتتاح نخستین مدرسه راهنمایی دخترانه عشایری در دزفول
محمود توژی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر 60 دانش‌آموز دختر در پایه‌های اول، ‌دوم و سوم دوره راهنمایی در مدرسه عشایری حضرت زینب (س) مشغول به تحصیل شده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت  زیر پوشش قرار دادن دانش‌آموزان دختر در مناطق عشایری توضیح داد: با توجه به اینکه در مناطق محروم و عشایری مدارس راهنمایی و دبیرستان به ویژه برای دانش‌آموزان دختر وجود ندارد، ‌افتتاح این مدرسه در منطقه عشایری دزفول می‌تواند سطح پوشش تحصیلی را افزایش دهد.
توژی در ادامه گفت:‌ دانش‌آموزان دختر عشایری بعد از طی دوره ابتدایی مجبور هستند برای ادامه تحصیل خانه را ترک کنند و به منزل اقوام در مناطق شهری بروند که این معضل سبب دلسردی و بی‌انگیزگی خانواده‌ها می‌شود و اغلب مانع از ادامه تحصیل فرزندان دختر خود می‌شوند.
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان اظهار امیدواری کرد: احداث مدارس شبانه‌روزی منجر به حل این معضل شود و با کاهش دغدغه‌های اولیا، میزان ترک تحصیل دختران در عشایر کاهش یابد که نتیجه آن ارتقای سطح آگاهی جامعه زنان در زمینه‌های فرهنگی، ‌دینی و اجتماعی است.
براساس این گزارش، حدود 6 هزار و 150 دانش‌آموز دختر در مناطق دهگانه آموزش و پرورش عشایر خوزستان مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول