اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه علوم معارف اسلامی در کاشان‌

خبرگزاری فارس: نخستین مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا کاشان با حضور رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مدرسه علوم معارف اسلامی در کاشان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار کرد: بعد از 20 سال پیگیری و تلاش امروز نخستین مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا در کاشان و هفتمین مدرسه در استان اصفهان و نود و چهارمین مدرسه در کشور افتتاح می‌شود.
سیدمحمدصادق سیف، از مدارس علوم معارف اسلامی صدرا به عنوان مدارس خاص نام برد و افزود: این مدارس توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری آموزش و پرورش اداره می‌شود.
وی رشته معارف را رشته علم و تقوا دانست و عنوان کرد: علوم معارف اسلامی یکی از رشته‌هایی است که تعلیم تزکیه را همزمان دارد.
رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور تعداد مدارس علوم معارف اسلامی کشور را 130 مدرسه اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد 92 مدرسه صدرا، 27 مدرسه شهید مطهری، چهار مدرسه جامع‌الزهرا و هفت مدرسه متفرقه است. 
وی بیان کرد: از 92 مدرسه صدرا در کشور نیمی مدارس پسرانه و نیمی دیگر مدارس دخترانه است.
وی تربیت نیروهای دینی در شهرستان‌ها را یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس این مدارس در شهرستان‌ها ذکر و اضافه کرد: امیدواریم شهرستان کاشان همانگونه که در نهج‌البلاغه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است در بخش علوم و معارف اسلامی نیز رتبه اول کشور را کسب کند. 
نماینده سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در استان اصفهان نیز در این مراسم پرورش ایمان و تعهد، تقویت مکارم اخلاقی در حین آموزش، تقویت و ارتقای آگاهی و بینش دینی و بصیرت سیاسی، ایجاد آمادگی و توانایی علمی برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تربیت و آموزش نیروی انسانی متعهد با توانایی بالا برای ورود به مدارج علمی و عالی تحصیلی و تصدی مدیریت‌های آینده نظام و همچنین ایجاد نگرش محققانه برای مواجه با اندیشه‌های گوناگون را از جمله اهداف تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی برشمرد.
مهدی شجاع‌ربانی در ادامه، کشف و شناسایی ظرفیت‌های عظیم و شور و شوق نهفته در گرایش به حوزه دین‌مداری و اسلامی پژوهشی و تشویق دانش‌آموزان مستعد برای گرایش به این رشته مقدس را یکی از برنامه‌های اجرایی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی ذکر کرد‌.
وی همچنین گنجاندن دروس حوزوی متناسب به رشته معارف در کنار دروس رشته علوم انسانی و سرمایه‌گذاری ویژه در قلمرو آموزش معارف قرآنی حفظ و مفاهیم، بهره‌گیری از اساتید و مربیان باتقوا، متخصص، کارآمد و تاثیرگذار، ایجاد محیطی سالم و با نشاط و به دور از آلودگی‌های اخلاقی، استفاده از مشاوران پرهیزکار، تقویت و تعامل با خانواده‌ها، تربیت سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان، برگزاری اردوهای آموزنده، فراهم کردن حضور دانش‌آموزان در مراکز علمی و مذهبی، پشتیبانی از دانش‌آموزان برای ورود به حوزه و دانشگاه و فراهم کردن امکانات مدرن و پیشرفته برای تقویت دروس را از دیگر برنامه‌های اجرایی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی دانست.
نخستین مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا در کاشان از امروز با حضور 64 دانش‌آموز در رشته علوم و حدیث و معارف اسلامی فعالیت رسمی خودش را آغاز کرد.
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول