اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

کلنگ‌زنی نخستین مدرسه خیر ساز استثنایی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از کلنگ‌زنی نخستین مدرسه خیر ساز استثنایی در استان زنجان خبر داد.

کلنگ‌زنی نخستین مدرسه خیر ساز استثنایی در زنجان
امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر مدارس خیر ساز بسیاری در استان ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: مدرسه مذکور با همت مرحوم رجب‌علی مقدم خیر مدرسه‌ساز و خانواده این مرحوم ساخته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: مدرسه مذکور 18 کلاسه است و در راستای افزایش آموزش کودکان استثنایی ساخته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اذعان داشت: دانش‌آموزان استثنایی در این مدرسه از پایه پیش دبستان تا زمانی که وارد دانشگاه شوند، تحصیل می‌کنند.
وی افزود: در سال‌جاری 32 نفر از دانش‌آموزان استثنایی استان زنجان بدون هیچ گونه کمک و سهمیه‌ای وارد دانشگاه‌های کشور شده‌اند.
نظری با بیان اینکه ساخت این مدرسه موجب حل مشکل فضای آموزش برای کودکان استثنایی می‌شود، ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز با این اقدامات کمک شایانی به افزایش آموزش‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی می‌کنند.
وی همچنین از افتتاح مرکز جامع آموزشی حضرت ابوالفضل (ع) خبر داد و گفت: این ساختمان مرکز تخصصی یادگیری و سنجش اختلالات یادگیری دانش‌آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزاری طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را از اقدامات مرکز جامع آموزشی حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد و ادامه داد: با ساخت این مرکز سنجش نوآموزان به صورت متمرکز و در یک مکان صورت می‌گیرد.
وی اذعان داشت: این مرکز جامع آموزشی بزرگترین مرکز سنجش آموزش و توانبخشی در استان است که کمک شایانی به افزایش فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی می‌کند.
نظری گفت: آموزش کودکان استثنایی را یکی از اقداماتی عنوان کرد که مربیان استثنایی با صبر و حوصله وافر انجام می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر دو مرکز خاص کودکان استثنایی در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: همچنین 15 مدرسه خاص کودکان استثنایی در استان زنجان وجود دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 182 هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان به تحصیل اشتغال دارند، اضافه کرد: اقداماتی که آموزش و پرورش در زمینه هوشمند سازی مدارس انجام می‌دهد، در راستای ارتقای سطح آموزش در مدارس است.
وی همچنین از رونمایی سند تحول راهبردی آموزش و پرورش در روز 22 آذر ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: استان زنجان یکی از پیشتازترین استان‌ها در راستای تدوین این سند بوده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول