اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تحول در نظام تعلیم و تربیت

بار سنگین مطالبات رهبری بر دوش معلمان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بار سنگین مطالبات به حق مقام معظم رهبری برای تحول در نظام تعلیم و تربیت بر دوش معلمان و به ویژه فرهنگیان بسیجی است.

بار سنگین مطالبات رهبری بر دوش معلمان است

مجید مهرجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک  به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم افزود: تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام از جایگاه والا برخوردار است، قرآن کریم، قلم را به عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد قسم قرار داده و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) فرموده‌اند "فراگیری علم بر همه زنان و مردان واجب است" و همچنین امیرالمومنین علی(ع) به عنوان بزرگ معلم تاریخ اسلام می‌فرمایند: هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند تصریح کرد: این معلم است که فرزندان ملت نزد وی به امانت هستند و شخصیت و منش آنها نزد آنان پرورش می‌یابد و ایمان بر لوح جان و ضمیر پاک آنها حک می‌شود و فطرت‌ها را از آلودگی می‌زداید.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان ساخت: شهید مطهری الگویی به تمام معنا است که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی و پرورش و هدایت انسان تقدیم کرد.

مهرجو با بیان اینکه سالروز معراج استاد شهید علامه مطهری را روز معلم نامیدند ادامه داد: ترسیم طرحی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی است.

وی افزود: شهید مطهری پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بود و هنوز نیز خیر و برکت آثارش در جامعه اسلامی ساری و جاری است و در تربیت نفوس و هدایت نسل‌ها مؤثر و ماندگار است.

وی گفت: معلمان پرتلاش کشور باید بیش از دیگران قدر جایگاه حساس خود را بدانند و به این نکته توجه کنند که اگر چه معلمی مثل دیگر مشاغل راهی برای گذراندن معیشت نیز هست اما مسئولیت جامعه و کشور بر دوش آنان قرار دارد و بر همین اساس نیز بار سنگین مطالبات به حق مقام معظم رهبری برای تحول در نظام تعلیم و تربیت بر دوش معلمان و به ویژه فرهنگیان بسیجی است که همواره در مسیر تقرب و جلب رضایت حضرت حق از زلال ولایت سیراب و پیوسته و خستگی‌ناپذیر عمل به تکلیف را سرلوحه موفقیت خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: این نظام مقدس، عزم خویش را برای یک جهش علمی و بزرگ و رهایی از تمامی اشکال(بردگی علمی و فنی) جزم کرده که بدون شک نقش ارزنده معلمان بیش از پیش در فتح قله‌های رفیع تعیین‌کننده و سازنده خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول