اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

کارگران زن پیشقراول اخراج‌های بدون ضابطه هستند

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: پس از هر بحران کارگری، نخستین اقدام از سوی مدیریت واحدهای صنعتی، تعدیل نیروی زن است و کارگران زن پیشقراول اخراج‌های بدون ضابطه و دلایل قانونی هستند.

کارگران زن پیشقراول اخراج‌های بدون ضابطه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید هادی ساداتی پیش از ظهر امروز در همایش زنان کارگر استان مازندران که در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر برگزار شد، آمار سال گذشته اخراج کارگران را در کشور 100 هزار نفر اعلام کرد.

وی گفت: در سال 90 قراردادهای سفید امضا بزرگ‌ترین مشکل را برای کارگران ایجاد کرد.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با تاکید بر توجه کارگران در هنگام مراجعه به مراکز کار از آنان خواست تا حواسشان به قراردادهای سفید امضا باشد.

ساداتی تصریح کرد: بنا به دلایلی خط فقر 750 هزار تومان اعلام شد که با پایه حقوق 350 هزار تومانی کارگران اختلاف زیادی دارد.

مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران با اشاره به سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: امید است با تاسی از این پیام ارزشمند زمینه حضور بیش از پیش بانوان ایرانی در عرصه‌های کار و فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود.

زهرا صادقی با بیان اینکه تعطیلی برخی کارخانه‌ها در مازندران که موجب رنج و نگرانی اقشار زحمتکش این استان شده است، ابراز داشت: مشکل واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و قراردادهای سفید امضا برای کارگران مازندران تشویش و نگرانی بسیاری ایجاد کرده است.

مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران خاطرنشان کرد: رفع معضلات و دل نگرانی‌های جامعه کارگری به عنوان یک مشکل اجتماعی نیازمند اتحاد و انسجام ملی است که امید است با انعکاس این مطالب به مسئولان آگاه، تدابیر و اقدامات لازم برای شادمانی کارگران کشور و مازندران فراهم شود.

صادقی با بیان اینکه امروز ناامنی شغلی در واحدهای کارگری بیشتر گریبانگیر زنان کارگر است، تصریح کرد: پس از هر بحران کارگری، نخستین اقدامی که از سوی مدیریت واحدهای صنعتی به وجود می‌آید تعدیل نیروی زن است و کارگران زن پیشقراول اخراج‌های بدون ضابطه و دلایل قانونی هستند.

این فعال جامعه کارگری با اشاره به جمعیت رو به‌افزون تحصیلکرده بانوان در مراکز علمی و دانشگاهی گفت: در آینده‌ای نزدیک حضور زنان تحصیلکرده بر مسند جامعه بیشتر از آقایان می‌شود و به جا است دولتمردان و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی درازمدت بتوانند از این نیروهای کارآمد و دلسوز به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در بخش مشاغل خانگی زنان خانه‌دار می‌توانند همانند کشورهای شرق آسیا با تولید و صنایع مونتاژ به توسعه و آبادانی ایران اسلامی بیفزایند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول