اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خدابنده خبر داد

افزایش 250 درصدی مخاطبان کتابخانه‌های شهر قیدار

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار خدابنده از افزایش 250 درصدی مخاطبان کتابخانه‌های شهر قیدار خبر داد.

افزایش 250 درصدی مخاطبان کتابخانه‌های شهر قیدار

سعید خلجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه ضروری است از ظرفیت‌های دهیاری‌ها در این راستا استفاده شود.

وی با بیان اینکه 153 دهیاری در شهرستان قیدار فعالیت می‌کنند، یادآور شد: اکثر این دهیاری‌ها دارای ساختمان مناسبی هستند که می‌توان از این فضاها برای راه‌اندازی کتابخانه استفاده کرد.

*استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها برای راه‌اندازی کتابخانه

معاون فرماندار خدابنده با اشاره به اینکه در سال تولید ملی باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه امر کتاب‌خوانی استفاده شود، یادآور شد: دهیاران می‌توانند به عنوان عضو افتخاری کتابخانه‌های عمومی استان اقدامات مطلوبی را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه ضروری است کتاب‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی کتابخانه در دهیاری‌ها در اختیار این افراد قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این امر به افزایش سرانه مطالعه استان کمک می‌کند.

خلجی با اشاره به اینکه در 10 روستای شهرستان قیدار فضاهای مازاد می‌تواند در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد، افزود: با کمک دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و مردم می‌توان این کتابخانه‌ها را در روستاها راه‌اندازی کرد.

وی بر ضرورت تأمین کتاب‌های مورد نیاز این کتابخانه‌ها از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز می‌توان در همین راستا استفاده کرد.

معاون فرماندار خدابنده با بیان اینکه در اکثر کتابخانه‌های مدارس و دستگاه‌های دولتی کتاب‌های مازاد، بلا استفاده و قدیمی موجود است، خاطرنشان کرد: ضروری است در سال جاری انبارگردانی کامل در کتابخانه‌های استان صورت گیرد.

*افزایش 250 درصدی مخاطبان کتابخانه‌های شهر قیدار

وی با اشاره به اینکه در انبارگردانی کتابخانه‌های شهر قیدار 250 درصد به میزان مخاطبان و استفاده‌کنندگان از کتابخانه‌های عمومی اضافه شد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه ضروری است.

خلجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل احداث کتابخانه عمومی شهر قیدار که از مصوبات دور سوم سفر استاندار زنجان به این شهرستان است، تصریح کرد: بخشی از بیمارستان امیرالمؤمنین شهرستان قیدار قرار بود به سایت اداری فرمانداری شهرستان خدابنده اختصاص یابد که با همکاری اداره‌کل اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی این مکان برای احداث کتابخانه عمومی شهر قیدار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات واگذاری زمین به اداره‌کل راه و شهرسازی منتقل شده است، افزود: در حال حاضر اداره‌کل راه و شهرسازی به دلیل برخی معذوریت‌های قانونی از اختصاص این زمین برای احداث کتابخانه ممانعت می‌کند که ضروری است اقدامات لازم از سوی استان در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول