اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بجنورد مطرح کرد

رشد 61 درصدی عضویت در کتابخانه‌های عمومی بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بجنورد گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 61 درصد در سال گذشته رشد یافت.

رشد 61 درصدی عضویت در کتابخانه‌های عمومی بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، محسن امیری اظهار داشت: با افزایش امکانات کتابخانه‌ای عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال گذشته به 9 هزار و 152 نفر رسید که نسبت به سال 89 رشدی 61 درصدی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته چهار مرکز چند رسانه‌ای با امکاناتی بالغ بر 160 هزار کتاب دیجیتال در کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی شد که استقبال از کتابخانه‌های عمومی را افزایش داده است.

امیری تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بجنورد را بالغ بر 300 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از 65 هزار مراجعه نسبت به سال 89 در کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته که رشد 26 درصدی در این زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد 33 درصدی امانت کتاب در این شهرستان تصریح کرد: در سال 89 تعداد 499 هزار و 954 جلد کتاب به امانت رفته بود که در سال 90 این آمار به 199 هزار و 499 جلد رسید.

خبر دیگر نیز حاکی است رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مانه و سملقان گفت: این شهرستان بیشترین کتاب را در سطح استان به امانت داد.

ابراهیم شادکام اظهار داشت: در سال گذشته 206 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به امانت رفت که در مقایسه با سال 89 به میزان 463 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 5 هزار و 452 نفر عضو دارد که در این خصوص بعد از بجنورد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سال 89 رشدی 80 درصدی را داراست.

دبیر نهضت مطالعه مفید مانه و سملقان سرانه کتاب در این شهرستان را به ازای هر 100 نفر 55.27 جلد عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان دارای 54 هزار و 595 جلد کتاب است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول