اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز طی مراسمی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شد

خبرگزاری فارس: امروز طی مراسمی از زحمات رحیم فضیلت‌پور قدردانی و لفته منصوری به عنوان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دستیار ارشد استاندار خوزستان ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کتابخانه‌های عمومی خوزستان در محل تالار مهتاب اظهار کرد: خوزستان عالمان و فرهیختگان بسیاری را در خود پرورش داده است.

علی اصغر وحیدی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی از زیرساخت‌های حرکتی است. خوزستان با این پیشینه فرهنگی و تمدن بیشترین میزان تقاضای کتاب را در کشور دارد.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست در شاخص کمی کتابخانه‌های عمومی توسط استان، ادامه داد: تمام ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان باید برای توسعه کتابخوانی به کار گرفته شوند.

در ادامه این مراسم مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی خوزستان ضمن ارائه گزارش عملکرد بیان کرد: ساختار، منابع مالی، برنامه ریزی و نیروی انسانی چهار عنصر اساسی در مدیریت به شمار می‌روند که در ابتدای کار هیچ کدام مهیا نبودند.

رحیم فضیلت‌پور ادامه داد: در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها و عناصر اساسی مهیا شده‌اند و نگاه مدیران به این بخش اصلاح شده است.

وی بیان کرد: در گذشته میزان بهره وری از کتابخانه‌های عمومی دو ساعت بوده است که دلیل این امر نامناسب بودن فضای کتابخانه‌ها بود از این رو بازسازی کتابخانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و 30 تا 90 درصد آنان بازسازی شدند که این اقدام، میزان بهره‌وری را به 12 ساعت در روز افزایش داد.

فضیلت‌پور با اشاره به رشد 86 درصدی تعداد کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در حال حاضر 162 کتابخانه در خوزستان وجود دارد. تعداد اعضا از 61هزار نفر در سال 85 به 210 هزار نفر افزایش یافت. همچنین در حال حاضر یک میلیون و 570 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

وی میزان امانت کتاب را 5میلیون کتاب در سال عنوان کرد و افزود: 40 درصد از رشد 80 درصدی افزایش تعداد کتابخانه‌ها مدیون خیران است که در حال حاضر انجمن خیران کتابخانه‌ساز نیز در استان تشکیل و راه‌اندازی شده است.

لفته منصوری که پیش از این، مدیریت روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان را داشته است از فعالان با سابقه عرصه فرهنگی استان خوزستان و از فرزندان خوش ذوق و اهل قلم ملاثانی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان منصوب شد.

منصوری سوابقی همچون معاونت فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان، ریاست سازمان ایرانگردی و جهانگردی خوزستان و لرستان، مدیریت روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان و همچنین مدیریت روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان را در سوابق اجرایی و فرهنگی خود دارد. همچنین وی در حال حاضر عضو هیئت منصفه مطبوعات در دادگستری استان خوزستان است.

در این مراسم از رحیم فضیلت‌پور مدیر سابق و نیز مسلم میرزاپور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان قدردانی شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول