اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

راه‌‌اندازی بخش نشریات ادواری در کتابخانه‌های عمومی ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: بخش نشریات ادواری کتابخانه‌های عمومی ارومیه برای پاسخگویی به مراجعان ایجاد شد.

راه‌‌اندازی بخش نشریات ادواری در کتابخانه‌های عمومی ارومیه

عفت آقازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بخش نشریات ادواری کتابخانه‌های عمومی ارومیه شامل روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه، فصلنامه و غیره است که مطابق با درخواست و نیازهای مراجعان برای مطالعه کردن آن‌ها در مدت معینی امانت داده می‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه نشریات آرشیو شده به اعضای کتابخانه‌ها نیز به عنوان امانت سپرده می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 50 عنوان نشریه صحافی شده در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی این شهرستان آرشیو و نگهداری می‌‌‌‌شود؛ به طوری که در این محل نشریاتی با قدمتی بسیار طولانی نیز موجود است.

این مسئول به راه‌اندازی نرم‌افزار نمایه 2هزار در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: این نمایه حاوی مقالات، گفت‌و‌گوها و همچنین نقدهای به چاپ رسیده در نشریات مختلف کشور است؛ به طوری که از سال 1377 با موضوع‌های متنوع این بخش برای مراجعه علاقه‌مندان راه‌اندازی شد بر این اساس هر سه ماه یک‌بار مندرجات این نمایه برای اطلاع خوانندگان به‌روز می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه دست‌‌یابی به شبکه جهانی اینترنت امروزه یکی از عوامل موثر در دسترسی به اطلاعات جدید قلمداد می‌شود، تصریح کرد: همه کتابخانه‌های این شهرستان مجهز به شبکه جهانی اینترنت هستند به طوری که شرایط برای استفاده کردن مراجعان فراهم شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه به فراهم بودن منابع دیجیتالی در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: منابع دیجیتالی و نرم‌افزارهای مختلف مانند سرگرمی، فیلم سینمایی، نرم‌افزارهای آموزشی و ... وجود دارد که اعضا می‌توانند آن‌ها را برای استفاده کردن به امانت ببرند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول