اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت؛

اهدای 4 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: در سال گذشته 4 هزار و 500 جلد کتاب توسط مردم و سازمان‌های دولتی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

اهدای 4 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

عطاءالله رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از این تعداد کتاب، یک‌هزار و 60 جلد از سوی مردم و 3 هزار و 500 جلد از طرف سازمان‌ها اهدا شده است.

وی تصریح کرد: اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی حرکت بسیار پسندیده‌ای است که باید بیش از این در جامعه به عنوان فرهنگ نهادینه و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه بیان کرد: کتاب‌های اهدا شده پس از تائید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دسترس عموم قرار می‌گیرد و اعضا می‌توانند از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

رستگار در ادامه به اجرای برنامه‌های مختلف به منظور تشویق عموم مردم به اهدای کتاب اشاره کرد و افزود: تاکنون اقدامات موثری با تبلیغ این حرکت فرهنگی در رسانه‌ها صورت گرفته و این حرکت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: چاپ و توزیع بروشورهایی در این رابطه و نصب بنر و پلاکارد در میادین شهر از اقدامات دیگری است که به منظور نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب در جامعه صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان مدیریت منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی را در راستای ارتقای مطالعه مفید حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: تامین منابع مورد نیاز مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی از اهداف منابع این اداره‌کل است.

رستگار در ادامه بیان کرد: دراین راستا بر اساس طرح کتاب من، مراجعان به کتابخانه‌ها می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را که در کتابخانه‌های ‌عمومی استان موجود نیست سفارش دهند و بر اساس این طرح، کتاب‌ها پس از مدت زمان کوتاهی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 590 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس مردم قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول